Marketingul reprezinta un element esential in reusita oricarei firme. Nu degeaba cele mai de succes afaceri au in spate departamente de publicitate si marketing extrem de eficiente. Exemplul lor poate fi preluat de afacerile de orice dimensiuni, chiar si de cele mai mici afaceri, avand mult de castigat in urma unei promovari inteligente a produselor sau serviciilor oferite catre clienti. O problema este, insa, faptul ca in ultimii ani potentialii clienti nu mai cred in publicitatea obisnuita.
Specialistii au adus pe piata noi strategii bazate pe cercetari stiintifice, care au reusit sa treaca peste aceste idei preconcepute si care reusesc cu un succes deosebit sa transmita mesajul direct catre clientii potentiali. Aceste strategii se bazeaza in mare parte pe raspandirea internetului si a tehnologiei IT in Romania, pe folosirea acestuia de tot mai multi oameni. In mod practic, aceste noi modalitati de publicitate sunt realizate in asa fel incat nu se pierd pe traseu si au efectul dorit, aducand urmari pozitive intr-un timp foarte scurt.
Iata care sunt solutiile de marketing care au sanse sa ajunga la clienti!
- SMS marketing-ul a patruns pe piata relativ recent, dar si-a dovedit valoarea fiind adoptat de firme din domenii diverse. Printr-o campanie de SMS marketing, mesajul va fi trimis catre telefonul mobil al clientului, studiile aratand ca rata de deschidere a acestora este de 98%, ceea ce intrece semnificativ alta solutie de publicitate. Pe piata exista firme care ofera clientilor preturi pentru sms marketing la un nivel accesibil, chiar si pentru companiile mici si mijlocii. Avantajele sunt numeroase: clientii primesc direct un mesaj pe care-l deschid aproape de fiecare data spre diferenta de mesajele trimise pe e-mail, mesajul poate fi personalizat si ajunge concomitent la un numar mare de clienti, 24 de ore din 7 zile, poate fi implementat si un sistem de raspuns al clientilor care transmit in acest mod diferite dorinte si exista posibilitatea folosirii sistemului pentru verificarea in 2 pasi a autentificarii;
- Publicitatea in social media este o solutie ideala. Chiar daca majoritatea firmelor aleg platforme ca Facebook si Google pentru a-si promova afacerea, ultimul trend este folosirea Instagramului care a inceput sa fie preferat de tot mai multi romani cu varsta intre 18 si 45 de ani. Publicitatea pe Instagram trebuie sa fie facuta, in primul rand, din punct de vedere vizual, acesta fiind tipul de mesaj preferat de utilizatorii platformei. O unealta extrem de eficienta pentru transmiterea mesajului este hastagul (#) care permite, atunci cand este plasat in comentariile la postarea respectiva, sa adune numerosi potentiali clienti interesati de respectivul domeniu;
- Marketingul viral se refera la publicitatea obtinuta de pe urma distribuirii unui videoclip sau a unei poze cu impact deosebit, care va fi distribuit masiv pe toate retelele de socializare de catre diferiti utilizatori, nu in schimbul unor sume de bani, ci pentru ca transmite ceva foarte interesant, ceva ce toti vor sa vada. Practic, un client va aduce un alt client, fara a fi necesara realizarea unei investitii suplimentare. Pentru a se realiza acest lucru se pot folosi diverse metode, ca de exemplu trimiterea cu produsul a unui voucher pentru un prieten, oferirea de premii pentru cei care distribuie masiv mesajul sau recompensarea clientilor cu un bonus daca aduc alti clienti.
In concluzie, marketingul nu si-a spus ultimul cuvant, acesta putand fi folosit in continuare pentru dezvoltarea afacerilor de orice marime prin crearea unei baze largi de clienti potentiali dispusi sa plateasca bani frumosi pentru produsele sau serviciile preferate.
Surse foto:
Shutterstock.com