Netflix a declarat anterior că plănuiește o schimbare semnificativă de direcție, serviciul, care a fost complet fără reclame până acum, va aduce un nou format de abonament care conține reclame. De la declaratii, dezvoltarea a progresat rapid, iar acum un raport spune că Netflix a avansat programul de lansare a abonamentului său cu reclame pe primele piețe.
Inițial, Netflix a spus că planul urma să se lanseze la începutul anului 2023, dar acum Variety raportează, pe baza surselor sale, că Netflix intenționează să-și lanseze abonamentul cu reclame încă de la 1 noiembrie pe câteva prime piețe, care includ Statele Unite, Canada, Regatul Unit, Franța și Germania.
Unul dintre motivele programului grăbit este dorința de a trece la un asftel de abonament înaintea lui Disney+. Disney lansează un abonament susținut de reclame la propriul serviciu de streaming pe 8 decembrie.
Netflix a refuzat să comenteze în continuare detaliile raportului. „Suntem încă în stadiile incipiente ale luării deciziilor cu privire la modul în care vom lansa un format de abonament mai ieftin, susținut de anunțuri și nu au fost luate decizii”, a comentat totuși un reprezentant Netflix.
Bloomberg a raportat anterior că Netflix ia în considerare prețul pentru abonamentul său susținut de reclame în SUA la aproximativ 7-9 USD pe lună. Prin urmare, prețul abonamentului ar fi de aproximativ jumătate față de cel mai popular abonament Netflix în prezent din Statele Unite, care costă 15,49 USD pe lună și permite vizionarea pe două dispozitive în același timp. La cel mai accesibil preț, Netflix este disponibil în prezent în SUA pentru 9,99 USD pe lună, unde vizionarea este limitată la un singur dispozitiv in acelasi timp.
Scopul Netflix cu noul format de abonament este de a-și oferi serviciile la un preț mai accesibil și astfel să atragă mai mulți clienți care sunt gata să vizioneze reclame pentru un preț mai accesibil.
Planul Netflix este de a afișa aproximativ patru minute de reclame pe oră de conținut, ceea ce este mai puțin decât nivelul obișnuit al serviciilor concurente. Potrivit surselor Bloomberg, reclamele sunt planificate să fie difuzate înainte și în timpul productiilor, dar nu după productiile la care ne uitam. În legătură cu toate productiile, reclamele nu vor fi afișate, de exemplu, cel puțin nu inițial pentru productiile pentru copii. De asemenea, reclamele nu sunt planificate să fie difuzate în timpul filmelor originale Netflix.
S-a raportat că Netflix caută un nivel de preț de până la 65 USD per 1.000 de afișări pentru reclame, care depășește nivelul obișnuit al pieței de aproximativ trei ori.
Netflix a cerut, de asemenea, agențiilor media angajamente anuale de cumpărare de 10 milioane de dolari. Primele oferte sunt programate să fie finalizate până pe 30 septembrie, înainte ca abonamentul Netflix susținut de anunțuri să se deschidă utilizatorilor pe 1 noiembrie. Netflix le-a spus cumpărătorilor de reclame că estimează că vor fi 500.000 de abonați cu un abonament cu reclame până la sfârșitul anului 2022.
Netflix a recrutat recent doi directori de la Snap, cunoscut pentru aplicația Snapchat, Jeremi Gorman și Peter Naylor, pentru a-și conduce noile abonamente cu reclame.
Nu tot conținutul Netflix va fi inclus în abonamentul de publicitate din cauza faptului că Netflix trebuie să achiziționeze separat drepturile asupra conținutului pe care îl licențiază pentru a le prezenta reclame și să plătească proprietarilor drepturilor de conținut pentru aceasta.
Printre alte servicii de streaming, Disney+ devine disponibil și ca format de abonament care include reclame. Inițial, versiunea Disney+ susținută de reclame, care va fi disponibilă în SUA, va fi disponibilă la același preț de 7,99 USD iar abonamentul fără anunțuri, va crește cu 38% la 10,99 USD pe lună .