Concurența pe piața smartphone-urilor continuă cu viteză maximă. Pe de altă parte, ca în aproape orice piață, dominația puternică a lui Apple a apărut și în China.
Dominația Apple pe piața smartphone-urilor continuă să fie și mai puternică. Compania este semnificativ înaintea concurenților săi, în special în segmentul premium. Mai mult, compania menține această dominație chiar și pe piețe precum China, unde mărcile autohtone sunt foarte puternice. Potrivit rapoartelor recente, Apple a atins cea mai mare cotă de piață lunară din China .
Unul din patru dispozitive vândute în China este iPhone

Potrivit cercetării de piață Monthly Market Pulse Service de la Counterpoint Research, Apple a atins cea mai mare cotă lunară de piață vreodată (25%) în China în octombrie 2022, făcându-l pe primul loc în țară pentru a doua lună consecutiv. Odată cu ascensiunea Apple, vânzările altor producători de pe piața chineză au scăzut în aceeași perioadă, în timp ce Apple a înregistrat o creștere de 21 la sută. Pe o bază anuală, vânzările pe piața chineză au scăzut cu 15%, în timp ce vânzările Apple au scăzut cu doar 4%.
Apple a atins în mod constant noi culmi în ceea ce privește cota de piață în China în ultimii doi ani. Apple a atins o cotă de piață lunară record în noiembrie și decembrie 2020 și octombrie, noiembrie și decembrie 2021. Pe de altă parte, 2020 este, de asemenea, important prin faptul că este anul în care sunt impuse sancțiunile SUA împotriva Huawei.
Apple umple golul lasat de Huawei
Comentând cu privire la creșterea pieței din China, directorul de cercetare Ethan Qi a spus: „Piața chineză stagnează din cauza multor factori, inclusiv presiunile macroeconomice și restricțiile COVID-19 care afectează sentimentul consumatorilor. Vânzările totale au scăzut cu 4% față de luna precedentă. Cu toate acestea, Apple a reușit să sfideze tendința pieței. Demonstrează, de asemenea, natura rezistentă a segmentului premium.”.
Pe de altă parte, când ne uităm la tendința din ultimii doi ani în China, se vede că cel mai mare câștigător al cotei de piață pierdute de Huawei este de departe Apple. Apple, care a devenit un lider aproape de necontestat în segmentul premium din China, a făcut un început bun în acest an, iPhone 14 Pro și Pro Max depășind generația anterioară. Deoarece iPhone 14 este puțin diferit de iPhone 13, modelele iPhone 13 continuă să se vândă.
[SURSA]