O afacere mică cu un website la început de drum poate avea de obicei activitățile de marketing digital realizate de către un freelancer sau de o agenție de promovare SEO. Rareori există suficientă muncă pentru a angaja un specialist în marketing digital cu normă întreagă.
La o afacere mare, o întreprindere complexă sau o platformă de comerț electronic, nevoile și bugetul website-ului sunt suficient de complexe încât există, de obicei, o întreagă echipă de specialiști în marketing (experți SEO și PPC, redactori, dezvoltatori, specialiști în PR, etc.) care se ocupă de promovare.
O afacere mare poate alege să opteze pentru externalizare, angajând o agenție de promovare SEO sau personal intern. Ambele opțiuni sunt des întâlnite și fiecare companie alege ce este mai avantajos pentru nevoile ei.
E bine să cunoști avantajele fiecărei alegeri și să analizezi ce este mai potrivit pentru website-ul tău.
Avantajele angajării unui SEO intern
- Acces direct la echipele interne.
SEO este o disciplină care poate avea legătură cu o mulțime de activități ale altor echipe, inclusiv dezvoltarea web, design, redactare, marketing și PR. Un SEO intern are acces la toate aceste echipe, deoarece sunt colegi de muncă. Este mai probabil ca angajatul SEO să fie invitat la întâlniri și discuții care afectează evoluția generala SEO a site-ului și activitatea sa este astfel îmbunătățită
- Cunoaștere profundă a website-ului și a afacerii
Întrucât un SEO intern funcționează doar pe un singur site (sau o familie de site-uri, în funcție de afacerea ta) are fără îndoială timp pentru o înțelegere profundă și bogată a site-ului web și a problemelor acestuia. De-a lungul timpului, un angajat care se ocupă de SEO devine familiarizat cu istoria site-ului, precum și cu obstacolele interne care ar putea împiedica succesul strategiei de promovare SEO.
Avantajele angajării unei agenții de promovare SEO
Dacă nu găsești specialistul SEO potrivit pentru afacerea ta sau pur și simplu nu e vorba de suficientă muncă sau buget pentru a justifica o angajare cu normă întreagă, agenția de marketing digital potrivită poate fi o alternativă excelentă.
- Cunoaștere mai profundă a tehnicilor SEO
Spre deosebire de specialiștii în marketing, agențiile media lucrează cu o întreagă echipă de oameni care fac aceeași muncă ca și ei. De fiecare dată când au o întrebare sau întâmpină un nou scenariu, au un grup de experți cu care pot face brainstorming sau pot cere sfaturi.
- Continuitatea serviciului
Dacă persoana care lucrează pentru firma ta decide să plece, cu o agenție nu trebuie să îți faci aceste griji. In cazul în care persoana care se ocupă de website-ul tău părăsește agenția, firma de promovare SEO se va asigura că altcineva preia lucrările și continuă evoluția pozitivă.
- Buget mai mic
Chiar și cele mai scumpe agenții media te costă de obicei mult mai puțin decât ceea ce ar trebui să plătești pentru un specialist oferindu-i un salariu anual (plus beneficii). Angajând un SEO intern cu normă întreagă, va fi complicat să renunți la serviciile sale când vrei să modifici operațiunile de marketing. O agenție de promovare SEO poate lucra sub contract până la atingerea anumitor obiective și rezultate, iar colaborarea se poate dovedi mult mai avantajoasă.