iTunes Store este atât un player, cât și un magazin de conținut multimedia, în special muzică și videoclipuri, un serviciu similar cu Spotify, disponibil atât pe PC (Windows și MacOS), cât și pentru dispozitive mobile (iPhone, iPad, iPod). Puteți descărca cea mai recentă versiune de iTunes de pe site-ul oficial pe Windows sau din Microsoft Store, dacă aveți Windows 10; în cazul dispozitivelor mobile, puteți face acest lucru din App Store.
În unele cazuri, serviciul iTunes poate prezenta anumite probleme, mai ales pe dispozitivele mobile, în acest articol vă vom oferi câteva soluții pentru a ataca problema.
Care este cauza apariției mesajului „Nu se poate conecta la iTunes Store”?
Acest tip de problemă apare atunci când ne logăm în aplicație, nu ne lasă să intrăm pentru că avem o problemă de conectivitate cu dispozitivul nostru, ceea ce face imposibilă accesarea conținutului și nici măcar posibilitatea de a cumpăra din Magazin, este o problemă comună, dar nu frecventă, chiar și așa poate fi enervantă.
Probleme ISP
Una dintre probleme se poate datora unor defecțiuni ale internetului cu furnizorul de servicii, indiferent dacă este vorba de o conexiune WiFi sau de o rețea de date mobile. Pentru a verifica dacă acesta este cazul, schimbați serviciul pe care îl utilizați cu celălalt și reconectați-vă la iTunes; dacă se rezolvă, atunci aceasta a fost problema.
Dacă furnizorul dvs. de WiFi este și furnizorul de rețea mobilă, cereți cuiva să folosească un alt WiFi, în cazul în care problema persistă, nu este vorba de un conflict ISP.
Eșecuri ale serverului Apple
Dacă cele de mai sus nu funcționează, atunci problema este direct de la compania Apple, acest lucru poate fi verificat prin efectuarea celor de mai sus și, de asemenea, dacă apar probleme când vrem să ne conectăm la iTunes Store de pe iPhone, prin afișarea mesajului „Unable to connect to iTunes Store”.
În acest caz, soluția nu mai depinde de noi, ci trebuie să așteptăm ca dezvoltatorii și personalul tehnic să poată restabili conexiunea la serviciu; rețineți, de asemenea, că această „defecțiune” se poate datora unor lucrări de întreținere sau actualizări ale serverului.
Ce trebuie să fac pentru a mă conecta la iTunes Store?
Un alt motiv posibil pentru această problemă enervantă este că dispozitivul nostru este cel care nu funcționează, și vom ști acest lucru dacă altcineva va putea utiliza serviciul iTunes, iar noi suntem singurii care întâmpinăm această dificultate. Pentru a rezolva eroarea, vom lista mai jos câteva metode pentru a face acest lucru.
Verificați data și actualizați software-ul
Este obișnuit ca multe aplicații și nu numai iTunes să prezinte probleme dacă nu avem data și ora corecte, WhatsApp este un exemplu în acest sens, dacă avem acest lucru configurat greșit, nici măcar nu putem intra în aplicație fără a corecta mai întâi data și ora dispozitivului nostru. Așadar, mergeți la setările telefonului și verificați dacă aveți locația corectă, ora și data corecte; după ce ați făcut acest lucru, intrați în iTunes pentru a verifica.
Dacă problema persistă, verificați dacă aplicația este actualizată din App Store, dezinstalați-o și reinstalați-o dacă este necesar; de asemenea, verificați dacă dispozitivul dvs. are cea mai recentă versiune de actualizare a sistemului de operare, dacă nu are, actualizați-o și, când procesul este finalizat, conectați-vă din nou la iTunes.
Ștergeți memoria cache și datele
Problema se poate datora, de asemenea, faptului că datele aplicației în sine sunt corupte și/sau deteriorate, soluția pentru aceasta este să intrați în secțiunea de aplicații a dispozitivului, apoi să accesați setările acesteia și să ștergeți memoria cache, datele și să opriți forțat aplicația.
După ce ați făcut acest lucru, este posibil să trebuiască să reintroduceți datele de conectare și vă veți putea conecta liniștit; de asemenea, este recomandabil să reinstalați iTunes astfel încât să fie din setările de fabrică, pentru a evita aceste erori. Dacă totul merge bine, vă veți putea bucura de conținut și vă veți putea verifica periodic istoricul achizițiilor iTunes.
Repornirea iPhone-ului
Ultima soluție este foarte simplă, reporniți dispozitivul nostru, dar înainte de asta, încercați să faceți cele de mai sus și apoi procedați la repornirea acestuia, când pornește lăsați-l să încarce tot din fundal și intrați în iTunes pentru a vedea dacă problema a fost rezolvată.
În cazul în care problema persistă, opriți iPhone-ul și lăsați-l oprit câteva secunde sau, dacă este posibil, câteva minute, apoi porniți-l din nou, lăsați-l să încarce toate lucrurile necesare și încercați să porniți din nou iTunes pentru a vedea dacă procesul a funcționat.