Cel mai rapid tren din lume tocmai a fost deschis în Qingdao, China. Este un tren de levitație magnetică sau MagLev capabil să circule cu 600 km / h. Un prototip al trenului a fost dezvăluit în 2019. Acesta se alătură japonezului L0 Shinkansen, care a fost primul care a atins această viteză.
Trenul este adesea văzut ca o alternativă mai verde și mai economică la avion. Emisii mai mici de CO2. Întreținere mai ușoară. Și în călătoriile relativ scurte, este și mai rapid. De fapt, aeroporturile sunt situate la periferia zonelor urbane, în timp ce gările se află în inima orașului.
Poate trenul să devină o alternativă la avion în călătorii mai lungi? Acesta este scopul trenului MagLev. Ca reamintire, un tren MagLev sau un tren de levitație magnetică este un mijloc de transport ultrarapid care, spre deosebire de trenurile convenționale, nu atinge șinele. Levitează mai sus datorită forțelor magnetice. De aici și numele său: Levitație magnetică sau MagLev .
CEL MAI RAPID TREN COMERCIAL DIN LUME SE DESCHIDE ÎN CHINA
Dacă primul tren de levitație magnetică a fost inaugurat în 1979 în Germania, MagLev-urile ultra-rapide sunt mult mai rare. Și singurul tren de acest tip în funcțiune este in Shanghai, TransRapid, care urcă la 431 km / h pe o legătură de doar 30 de kilometri. Dar China are ambiții mari în ceea ce privește MagLev. Și a dovedit-o săptămâna aceasta inaugurând primul său tren comercial în Qingdao pentru călătorii, cu viteză foarte mare.
Particularitatea acestui tren, creat de gigantul feroviar CRRC, este de a călători cu 600 km / h (în timp ce avioanele zboară între 800 și 900 km / h). Un prototip al trenului a fost prezentat în 2019. La acea vreme, obiectivul oficialilor chinezi era să creeze un circuit național care să conecteze marile metropole în mai puțin de trei ore . Un obiectiv care a fost reînnoit la inaugurarea acestei săptămâni.
Acest tren este cel mai rapid din lume, la fel ca Shinkansen L0, un tren japonez care ar trebui să facă legătura între Tokyo, Osaka și Nagoya … atunci când liniile sunt construite. Pentru că aceasta este adevărata problemă cu MagLevs: acestea necesită o infrastructură dedicată. Rețeaua actuală nu poate găzdui aceste trenuri. Proiectele sunt extrem de lungi. Două linii sunt în prezent în construcție în China: prima va face legătura între Shanghai și Hangzhou, iar a doua va conecta Chengdu și Chongquing.