Chrome îți va permite să folosești autentificarea biometrică înainte de efectuarea plăților

Magazinul Google Play folosește deja autentificarea biometrică pentru confirmarea unei tranzacții atunci când cineva încearcă să cumpere o aplicație sau un joc din magazin. Însă, Google lucrează la aducerea unei funcționalității similare și pe Chrome pentru Android.

O nouă opțiune „Allow using platform authentication to retrieve server cards” indică faptul că marea companie permite utilizatorilor să își verifice identitatea folosind autentificarea biometrică sau blocarea ecranului dispozitivului lor Android. Începând de acum, când se efectuează o completare automată a detaliilor de plată, trebuie mai întâi să introducă CVC-ul cardului pentru a prelua datele de pe server.

1594097036 chrome autofill biometric

Dat fiind faptul că opțiunea este deja prezentă în ultima versiune de Chrome, Stable, Beta, Dev și Canary, acesta nu funcționează corect. După ce este activată, utilizatorii vor primi o notificare ori de câte ori vor încerca ulterior să insereze automat informațiile despre cardul de credit sau debit care pot utiliza blocarea ecranului pentru a confirma acțiunea respectivă. Cu toate acestea, promptul de blocare a ecranului nu apare.

Google lucrează într-adevăr la aducerea autentificării biometrice pentru informațiile legate de plățile automate efectuate prin intermediul browser-ului Chrome. Pe dispozitivele Android care nu dispun de autentificare biometrică, funcția va recurge la utilizarea securității prezente pe ecranul de deblocare. De altfel, suntem de părere că în viitor vom putea beneficia de această funcție și pe alte dispozitive precum Mac, Windows, Linux și Chrome OS.

În acest moment, nu știm cu exactitate când Google intenționează să lanseze opțiunea specifică de autentificare biometrică pentru completarea automată a plăților. Din moment ce interfața de utilizare inițială par a fi gata, este posibil ca funcția să apară cel puțin într-o stare de funcționare pe Dev sau Canary înainte de sfârșitul acestui an.

Marian prezintă un interes ridicat față de marketingul digital. Acesta consideră că internetul e un mediu minunat care oferă oportunități nelimitate utilizatorilor de a se dezvolta și de a-și exprima creativitatea. Cu o experiență vastă în copywriting, Marian a redactat articole pentru revista online de ştiri şi informaţii tehnologice BetIT, în perioada 2016-2018. Apoi, din 2019, Marian a preluat rolul de Redactor-șef adjunct și SEO Specialist în cadrul portalului de ştiri şi informaţii IT&C intitulat GEEKI. Pe lângă capabilitățile sale de gândire critică, fiind capabil să facă diferența între corelație și cauzalitate în domeniul SEO, acestuia îi place, de altfel, să scrie articole despre diverse subiecte ce țin de tehnologie, știință și divertisment.

Lasă un comentariu

Share to...