Odată cu înaintarea în vârstă, durerile de spate încep să-și facă simțită prezenta. Din cauza lipsei de activitate sportivă, a rigidității articulare și a scăderii flexibilității mușchilor, problemele cu coloana se vor agrava dacă nu sunt tratate imediat. 

Luând în considerare și faptul că oasele și discurile intervertebrale se deteriorează în timp, este evident că trebuie să ne preocupăm cât mai devreme și cât mai bine de sănătatea coloanei vertebrale. 

Chiar dacă nu toate probleme coloanei pot fi evitate, unele necesitând chiar intervenții chirurgicale, totuși, majoritatea neplăcerilor se datorează unor neglijențe care își simt efectele chiar și după ani de zile. Iar altele, se pot agrava deoarece au fost ignorate și nu s-a intervenit asupra lor chiar de la început. 

Avem la dispoziție o multitudine de soluții pentru a susține sănătatea coloanei vertebrale. Începând cu o viață activă, cu sport regulat, cu un regim alimentar adecvat care previne creșterea în greutate și continuând cu proceduri pentru eliminarea tensiunilor din mușchi, cum ar fi procedurile cu raze sau masajul.

  1. Alege o saltea de pat care să îți odihnească coloana. În timpul somnului, tot organismul se odihnește și se relaxează, inclusiv coloana vertebrală. Având saltea cu o rigiditate adecvată, îi vei permite coloanei să stea câteva ore într-o poziție confortabilă. 
  2. Dacă îți place să dormi pe spate pune o pernă sub genunchi. Această poziție va reduce stresul acumulat în partea inferioară a spatelui. 
  3. Dacă îți place să dormi pe o parte, așează o pernă între genunchi. În acest mod șoldurile vor fi echilibrate iar coloana se va relaxa.
  4. Efectuează zilnic exerciții ușoare pentru a întării mușchii abdomenului și partea inferioară a spatelui. Dacă te simți prea rigid, cel mai bine apelează la sfatul unui antrenor sau al unui kinetoterapeut.
  5. Alege doar încălțări comode, care nu îți schimbă punctul de greutate. O pereche de încălțări adecvate va permite întregului schelet să rămână aliniat. În acest mod, coloana nu va fi supusă unei presiuni extreme.
  6. Bucură-te în mod regulat de beneficiile masajului. Indiferent dacă alegi un masaj uman sau dacă apreciezi importanța unui scaun de masaj chiar la tine acasă, vei simți încă din prima zi o ameliorare a tensiunii acumulate în spate. 
  7. Dacă petreci mult timp la birou alege un scaun ergonomic. Acesta îți va permite să ai o poziție corectă în timp ce lucrezi iar coloana nu va fi forțată. De asemenea, ridică-te de pe scaun cel puțin din oră în oră și fă câteva exerciții de stretching ușor. Dacă îți este greu să te desprinzi de munca pe care o desfășori, pune alarma de la telefon să sune. 
  8. Alege o alimentație care să te ajute să ții greutatea sub control. Kilogramele acumulate în corp pun multă presiune pe coloana vertebrală. Aceasta va trebui să susțină în poziție verticală toată greutatea, iar în momentele în care te ridici sau te apleci, va fi cu atât mai mult forțată. 
  9. Încearcă să nu te apleci atunci când ridici ceva de jos. Poziția corectă atunci când vrei să ridici ceva de pe jos, mai ales dacă este vorba de un obiect greu, este să te lași pe vine, să apuci obiectul, iar apoi să te ridici în poziție verticală cu ajutorul mușchilor de la picioare. Aplecarea înainte, din mijloc, la 90 de grade, este o mișcare foarte periculoasă care poate forța grav coloan și poate produce daune ireversibile. 

Chiar dacă ai o coloană vertebrală care nu ridică probleme, nu neglija aceste aspecte care țin de sănătatea pe termen lung. Respectă toate sfaturile de mai sus și încearcă să faci sport cât mai des. Vizitează periodic un kinetoterapeut care îți poate face diferite evaluări ale coloanei și îți va recomanda cele mai bune exerciții pentru tine. 

 

Distribuie

Scrie ceva...