Decizie Șocantă a Chinei

În contextul tensiunilor tehnologice în creștere dintre SUA și China, Beijingul a făcut un pas surprinzător care ar putea avea repercusiuni majore asupra industriei automobilelor electrice. Recent, Ministerul Comerțului din China a anunțat că va impune noi restricții asupra exportului de grafit, un material esențial pentru producția bateriilor de mașini electrice.

De la 1 decembrie, companiile care doresc să importe grafit din China vor trebui să depună o cerere de licență. Deși motivele exacte din spatele acestei decizii nu au fost clarificate, oficialii chinezi au menționat că această măsură a fost luată pentru a „proteja interesele și securitatea națională”, similar cu justificările SUA pentru propriile restricții.

Decizie Șocantă a Chinei

Grafitul joacă un rol crucial în industria auto, fiind folosit ca material anod în bateriile litiu-ion. Este demn de menționat că peste jumătate din producția globală de grafit și grafit artificial are loc în China. Analizele sugerează că cererea globală pentru grafit ar putea să crească de trei ori până în 2033.

Tensiunile dintre SUA și China nu arată semne de încetinire. SUA a extins recent restricțiile sale asupra exporturilor de cipuri către China, concentrându-se acum pe performanța de procesare, afectând astfel livrările de GPU și cipuri de inteligență artificială către China. Într-o mișcare anterioară, în luna iulie, China a impus restricții asupra exportului de chimicale precum galiu și germaniu și a oprit chiar și vânzările internaționale ale acestor materiale.

Noua restricție impusă de China asupra exportului de grafit ar putea avea un impact semnificativ asupra industriei auto electrice. Există speculații că aceasta ar putea afecta chiar și producția de baterii pentru mașinile Tesla care se bazează pe furnizori chinezi.

Această decizie subliniază importanța geopoliticii în lumea tehnologiei și ar putea avea repercusiuni pe termen lung asupra inovației și dezvoltării în domeniul auto.

Marian Ciobanu, redactor-şef la Geeki.ro, pasionat de tehnologie, maşini, divertisment, ştiinţă şi jocuri video. A fost fondator și redactor-șef la BetIT (2014-2018), iar din 2019 conduce Geeki.ro,...

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *