Strategia Disney va fi ajustată în ceea ce privește streamingul. Bob Iger, „noul” CEO, vrea să producă mai puțin conținut pe platforma sa. Dacă Disney+ continuă să câștige abonați.
Disney+ este unul dintre cele mai populare servicii de streaming de pe planetă, cu peste 165 de milioane de abonați la nivel internațional. Cu toate acestea, pierde bani în fața companiei-mamă, care a decis să-și revizuiască strategia sub egida lui Bob Iger, CEO istoric care a revenit la cârmă luna trecută pentru a-l înlocui pe Bob Chapek.
Raportul anual de la Disney sugerează că firma va pune frâna producțiilor originale. Nu este vorba de a le opri, ci de a le reduce. Segmentul de streaming este ingrat și este greu să-l faci profitabil: ar fi făcut ca firma californiană să piardă peste un miliard de dolari în 2022, în ciuda creșterii constante a numărului de abonați.
Toate producțiile sunt afectate de această reducere: Lucasfilm, Pixar, Marvel, 20th Century Fox și Walt Disney Pictures. În 2023, numărul producțiilor originale va fi redus de la 50 la 40 (filme sau seriale). Acest lucru se aplică conținutului exclusiv Disney +, precum și celor lansate în cinematografe. Pe de altă parte, rețineți că General Entertainment, o ramură a companiei dedicată televiziunii, plănuiește să-și crească conținutul de la 145 la 240.
Toate acestea nu înseamnă că epoca de aur a Disney+ s-a încheiat, doar că numărul producțiilor va scădea ușor. Dacă luăm ca exemplu produsele Marvel sau Star Wars, ne putem aștepta la o scădere a numărului de seriale în viitor. Ce, de ce nu, pentru a oferi conținut mai calitativ. Nu are rost să lansăm patru emisiuni pe an dacă jumătate dintre ele nu sunt bune. Rămâne de văzut cum se vor adapta cele două francize la această schimbare, ele care au deja un program de lansare bine stabilit pentru următorii trei ani.
Bob Iger pare să ia lucrurile în propriile mâini după plecarea lui Chapek și ar dori să treacă spre un model de afaceri mai tradițional, mai puțin „centrat pe Disney+”.