Deși, în mod tradițional, Apple nu a fost în favoarea afișării de reclame pe platformele sale din cauza preocupărilor legate de confidențialitate, există acum temeri că poziția companiei s-ar putea schimba odată cu introducerea reclamelor în App Store. Doi dezvoltatori au descoperit o situație care ar putea agrava aceste temeri cu privire la App Store.
Acești dezvoltatori și cercetători în domeniul securității, care se autointitulează „Mysk”, și-au exprimat îngrijorarea cu privire la numărul tot mai mare de reclame din App Store. Dezvoltatorii susțin că iOS trimite către Apple o evidență completă a interacțiunilor utilizatorilor în App Store.
Un videoclip distribuit pe Twitter arată că printre datele utilizatorului pe care iOS le trimite către Apple se numără și locurile atinse pe ecran. Aceste informații au fost transmise către Apple în timp real prin intermediul unui fișier JSON.
Potrivit dezvoltatorilor, Apple urmărește activitatea utilizatorilor în App Store încă de la iOS 14.6 din mai 2021. Compania a introdus „App Tracking Transparency” în urmă cu o lună, odată cu actualizarea iOS 14.5.
Nu a fost făcută nicio declarație oficială cu privire la modul în care Apple utilizează aceste date. Cu toate acestea, se pare că societatea monitorizează îndeaproape mișcările utilizatorilor care navighează în App Store. Este demn de remarcat faptul că dezvoltatorii au avut acces la unele date despre performanța anunțurilor lor încă de la începutul afișării anunțurilor în App Store și este posibil ca aceste date colectate să se afle în spatele acestei schimbări.
Apple colectează date prin intermediul App Store, chiar dacă utilizatorii au dezactivat opțiunea de reclame personalizate. Acest lucru este controversat, deoarece ar putea fi interpretat ca o urmărire a datelor de către terți, ceea ce ar avea un impact asupra platformelor publicitare ale Google și Meta – un lucru pe care Apple l-a făcut în mod intenționat în trecut pentru a crea bariere pentru aceste companii.