Controversa asupra noilor termeni ai serviciului WhatsApp continuă. Un an mai târziu, Comisia Europeană încă nu a terminat cu aplicația de mesagerie instantanee. Într-o scrisoare adresată aplicației, UE solicită clarificări cu privire la utilizarea datelor personale colectate de WhatsApp.
Poate vă amintiți, în iunie 2021 WhatsApp s-a aflat în centrul unei controverse fără precedent. Cauza? Și-a actualizat termenii și politica de confidențialitate, care ar impune utilizatorilor să partajeze anumite date personale cu Meta/Facebook, compania-mamă a WhatsApp.
Aplicația a condus la idee, afirmând că utilizatorii au fost forțați să accepte această nouă politică înainte de un termen limită sau riscă să piardă accesul la aplicație. În cele din urmă, WhatsApp a fost nevoită să-și reconsidere poziția în fața protestelor multor autorități de reglementare europene. Potrivit acestora, această nouă politică a reprezentat o încălcare a Regulamentului general privind protecția datelor .
Și aproape un an mai târziu, Bruxellul evident nu a terminat cu acest dosar. Într-adevăr, Comisia Europeană a trimis o nouă scrisoare serviciului. În această scrisoare, solicită explicații detaliate cu privire la utilizarea datelor colectate de companie. În plus, instituția politică vrea să știe cum plănuiește WhatsApp să comunice actualizările viitoare ale termenilor săi de serviciu.
WhatsApp trebuie sa isi prezinte mai bine modificarile de politica
Într-adevăr, legislația europeană a consumatorilor impune ca utilizatorii să fie informați cu privire la implicațiile acestor actualizări și să poată alege liber dacă mai doresc să folosească aplicația. „ WhatsApp trebuie să se asigure că utilizatorii înțeleg ce acceptă și cum sunt utilizate datele lor personale în scopuri comerciale”, a asigurat Didier Reynders, comisarul pentru justiție în cadrul Comisiei.
În ochii Bruxelles-ului, eforturile WhatsApp în acest domeniu sunt încă insuficiente, iar modul în care sunt prezentate și anunțate modificările este încă „o sursă de confuzie pentru utilizatori”. De fapt, WhatsApp a fost rugat să răspundă la următoarele întrebări:
- Cum se asigură WhatsApp că consumatorii pot înțelege consecințele acceptării termenilor și condițiilor
- Cum folosește WhatsApp datele personale ale consumatorilor în scopuri de marketing și dacă consumatorii înțeleg că WhatsApp partajează astfel de date cu alte companii Facebook/Meta sau cu terțe părți
- Cum asigură WhatsApp că utilizatorii pot respinge noii termeni și condiții, mai ales că notificările persistente în aplicație îi determină pe consumatori să accepte modificările respective
- Ce măsuri intenționează să întreprindă WhatsApp în ceea ce privește consumatorii care au acceptat deja condițiile de furnizare a serviciului, în opinia greșită că este necesar pentru a continua să utilizeze aplicația
Așteptăm cu nerăbdare să descoperim răspunsurile WhatsApp la aceste întrebări multiple.