Facebook își înlocuiește jurnaliștii cu algoritmi pentru serviciul său de știri

Marian Mărian
Facebook înlocuiește jurnaliștii cu algoritmi pentru serviciul său de știri

Serviciul Facebook News a fost prezentat pentru prima dată în octombrie 2019 iar de când a fost lansat, un număr foarte mare de persoane au devenit responsabile de filtrarea știrilor publicate către utilizatori; cu toate acestea, accesul la informații și combaterea știrilor false nu par a fi o prioritate pentru compania americană, care a ales în schimb să lase algoritmii să gestioneze o mare parte din conținutul său.

- Publicitate -

Facebook a anunțat recent că Media Services, o companie care se ocupă de filtrarea articolelor de la diferiți editori, nu va mai funcționa din ianuarie 2023. Decizia vine după ce Figaro a relatat că platforma de socializare își va lansa propriul serviciu de știri începând cu februarie 2022.

În prezent, serviciul oferă utilizatorilor esențialul știrilor zilnice, inclusiv conținut din presa generală. Compania care gestionează acest conținut este nevoită să concedieze peste o duzină de angajați cu contracte pe perioadă determinată. Acești salariați au fost angajați tocmai pentru acest post și în acest scop.

Regretăm că Facebook a ales să nu acorde mai mult spațiu informației, în special prin vizibilitatea serviciului său Facebook News. Nevoia de informare rămâne mai puternică decât oricând și ne așteptăm la schimbări strategice de impact în viitor, a declarat pentru Le Figaro un purtător de cuvânt.

Cu toate acestea, se preconizează că implementarea acestor algoritmi nu va avea loc înainte de 2025. Contractele comerciale dintre Facebook și editorii de presă sunt valabile până la sfârșitul anului 2024.

Între timp, Facebook se concentrează pe alte priorități ale lui Mark Zuckerberg. Pe de o parte, lucrează la metavers, care devine o parte din ce în ce mai importantă a activității sale. Pe de altă parte, promovează videoclipurile de scurtă durată pentru a încerca să concureze cu TikTok.

Distribuie acest articol
By Marian Mărian Redactor
Urmăriți:
Marian prezintă un interes ridicat față de marketingul digital. Acesta consideră că internetul e un mediu minunat care oferă oportunități nelimitate utilizatorilor de a se dezvolta și de a-și exprima creativitatea. Cu o experiență vastă în copywriting, Marian a redactat articole pentru revista online de ştiri şi informaţii tehnologice BetIT, în perioada 2016-2018. Apoi, din 2019, Marian a preluat rolul de Redactor-șef adjunct și SEO Specialist în cadrul portalului de ştiri şi informaţii IT&C intitulat GEEKI. Pe lângă capabilitățile sale de gândire critică, fiind capabil să facă diferența între corelație și cauzalitate în domeniul SEO, acestuia îi place, de altfel, să scrie articole despre diverse subiecte ce țin de tehnologie, știință și divertisment.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *