FIFA 22: EA va trebui să plătească mai mult de un miliard de dolari dacă vrea să păstreze numele jocului

By
Marian Ciobanu
Redactor-șef
Marian Ciobanu, redactor-şef la Geeki.ro, pasionat de tehnologie, maşini, divertisment, ştiinţă şi jocuri video. A fost fondator și redactor-șef la BetIT (2014-2018), iar din 2019 conduce...

Curând sfârșitul unei ere? În orice caz, totul pare să indice un viitor în care FIFA nu va mai fi numită FIFA . EA a ridicat această posibilitate pentru prima dată săptămâna trecută, anunțând că „studiază ideea de a redenumi jocurile de fotbal EA SPORTS”. În comunicatul său de presă, editorul menționează în special relația sa cu organizația de la care împrumută numele din 1993. O relație care ar putea ajunge în curând la sfârșit .

Identitățile obligatorii ale contractului, semnate în 2013, sunt de fapt valabile până la sfârșitul anului 2022. Prin urmare, dorința de a schimba numele FIFA nu ar fi o coincidență, întrucât această operațiune costă încă o suma de 85 de milioane de euro pe an pentru EA. Potrivit New York Times, sfârșitul acestui contract este cel care împinge compania să caute noi clienți potențiali. Potrivit ziarului, FIFA solicită dublul sumei pentru a continua să-și folosească numele.

FIFA, UN NUME DE UN MILIARD DE DOLARI

EA și FIFA încearcă să găsească un acord cu privire la această problemă de doi ani încoace, iar negocierile au fost aprinse. Conștient de profitabilitatea extremă a licenței, organizatia mondiala de fotbal intenționează să-și recupereze partea din plăcintă. Acesta din urmă dorește astfel să atingă peste un miliard de dolari în fiecare nou ciclu al Cupei Mondiale, adică la fiecare 4 ani. Pentru comparație, modul Ultimate Team al FIFA a încasat 1,62 miliarde de dolari EA în 2021.

Mai mult, nu este vorba doar de bani – deși ne putem imagina că acesta este punctul fierbinte al disputelor. În timp ce editorul dorește să utilizeze numele pentru a-și extinde sursele de venit, în special prin organizarea de competiții sau oferirea de NFT-uri, FIFA nu împărtășește ambiția și dorește să rămână în domeniul jocurilor video.

Ca urmare, EA se pregătește deja pentru continuare. Compania a înregistrat recent denumirea „ EA Sports FC ” la Oficiul de Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene. În ceea ce privește numele și aspectul jucătorilor, această întrebare pare soluționată pentru moment. Ieri, editorul și-a reînnoit contractul cu FIFPRO , ceea ce îi permite „să ofere cea mai bună și mai autentică experiență fotbalistică”, potrivit acestuia.

Distribuie acest articol
Redactor-șef
Urmăriți:
Marian Ciobanu, redactor-şef la Geeki.ro, pasionat de tehnologie, maşini, divertisment, ştiinţă şi jocuri video. A fost fondator și redactor-șef la BetIT (2014-2018), iar din 2019 conduce Geeki.ro, un portal de știri IT&C și articole despre Hi-Tech și gaming.