Skip to content

Ce cauți?

Pașaport simplu electronic – Tot ce trebuie să știi despre acesta în 2022

Pașaport simplu electronic - Tot ce trebuie să știi despre acesta în 2022

Cetățenii țărilor Uniunii Europene au multe libertăți, una dintre acestea fiind libertatea de a călători între țările UE fără pașaport. Totuși, dacă intenționează să iasă în afara UE, vor avea nevoie de un pașaport, deoarece fiecare țară are propriile cerințe de intrare pe care o carte de identitate nu le poate îndeplini. Pentru a obține un pașaport, cetățenii vor trebui să facă dovada identității și a naționalității lor. De asemenea, vor trebui să facă o fotografie pentru pașaport și să plătească o taxă. Odată ce au obținut un pașaport, vor putea călători în orice țară din lume.

Unul dintre aceste pașapoarte este cel simplu electronic. În cadrul acestui articol vă vom explica cine poate primi pașaportul simplu electronic. De asemenea, vă vom spune care este valabilitatea acestuia, termenul de eliberare și formularul pentru cerere de eliberare. De asemenea, vă vom explica dacă puteți obține un pașaport simplu electronic în caz de urgență și de unde îl puteți ridica. Iar dacă aveți nevoie de informații suplimentare cum ar fi actele sau taxele pentru tot ce tine de obținerea unui astfel de document, le puteți găsi accesând articolul: Acte necesare pașaport, taxa pasaport.

Cine poate primi pașaportul simplu electronic

Toți cetățenii care îndeplinesc condițiile prevăzute de Legea nr. 248/2005 sunt eligibili pentru a primi un pașaport electronic simplu. Aceasta include persoanele al căror drept de călătorie nu a fost suspendat. Ca atare, pașaportul electronic simplu este disponibil pentru o gamă largă de persoane. Cu toate acestea, trebuie îndeplinite anumite condiții pentru a fi eligibil pentru pașaport. Printre acestea se numără faptul de a fi cetățean al țării și de a avea dreptul de a călători. În plus, minorii trebuie să fie însoțiți de un părinte sau de un tutore legal pentru a putea primi pașaportul simplu electronic.

Valabilitate pașaport simplu electronic

Valabilitatea unui pașaport electronic simplu este determinată de vârsta titularului pașaportului. Pentru adulții cu vârsta de peste 18 ani, pașaportul simplu electronic este valabil timp de 10 ani. Pentru copiii cu vârste cuprinse între 12 și 18 ani, pașaportul simplu electronic este valabil timp de 5 ani. Iar pentru copiii cu vârsta sub 12 ani, pașaportul simplu electronic este valabil timp de 3 ani. Acest sistem de valabilitate garantează că toate pașapoartele sunt actualizate atunci când e necesar și că minorii au un pașaport valabil pentru întreaga lor copilărie. De asemenea, facilitează urmărirea momentului în care un pașaport trebuie reînnoit.

Termen eliberare pașaport simplu electronic

Termenul limită pentru eliberarea unui pașaport electronic simplu este diferit în funcție de locul în care persoana își depune documentele. Pentru persoanele stabilite într-o țară membră a UE și care își depun documentele în consulate, termenul este de 45 de zile. Iar pentru cei care doresc să obțină un pașaport într-o țară din afara UE, termenul este de 65 de zile.

Formular cerere eliberare pașaport simplu electronic

Formularul de cerere de pașaport simplu electronic se va completa la fața locului, la departamentul în cauză. Formularul va fi completat și va fi primit de la departament numai după ce toate documentele necesare vor fi depuse la ghișeu și taxele vor fi achitate. Cererile de pașapoarte sunt soluționate (aprobate sau respinse) de către autoritățile competente din România și sunt întocmite în România. Așadar, trebuie să aveți la dumneavoastră toate documentele necesare atunci când depuneți formularul și să achitați taxa pentru pașaport obligatoriu. Odată ce cererea dvs. a fost examinată, veți fi notificat în cazul în care cererea dumneavoastră este în regulă și se va trece la pașii următori în demararea procesului de eliberare a pașaportului simplu electronic.

Pașaport simplu electronic la urgențe

Din păcate, nu există un pașaport electronic simplu pentru situații de urgență. Cu toate acestea, există pașaportul simplu temporar care pot fi eliberat în anumite situații. De exemplu, un pașaport simplu temporar poate fi eliberat unei persoane care a solicitat un pașaport simplu sau un pașaport electronic pentru vize și care declară că trebuie să călătorească urgent în străinătate. În mod similar, un pașaport simplu temporar poate fi eliberat unui minor care pleacă în străinătate în scop de studii sau pentru a participa la competiții oficiale sau pentru a urma un tratament medical. În plus, persoanele care declară că nu doresc să li se elibereze un pașaport electronic simplu pot fi eligibile pentru un pașaport simplu temporar (al cărui termen de eliberare este de 45-60 de zile lucrătoare). În cele din urmă, pașapoartele simple temporare pot fi eliberate și persoanelor care intenționează să călătorească în țări între care există o stare de beligeranță sau un conflict diplomatic. Deși nu sunt ideale, aceste pașapoarte temporare reprezintă o modalitate importantă pentru ca oamenii să poată călători într-o situație de urgență într-o țară străină.

Ridicarea paşaportului simplu electronic

Pentru solicitanții care se află în străinătate, pașaportul electronic poate fi ridicat de la consulatul unde a fost depusă cererea. În cazul în care solicitantul a depus cererea de pașaport la un serviciu public comunitar de pașapoarte, acesta poate solicita eliberarea documentului la orice consulat. Pentru solicitanții care se află în interiorul țării, pașaportul electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar de pașapoarte. Solicitantul va trebui să precizeze locul de ridicare în momentul depunerii cererii sau într-o cerere scrisă ulterioară. Odată ce pașaportul este gata, solicitantul va fi notificat și va trebui să prezinte un act de identitate valabil pentru a ridica documentul.

Marian Mărian

Marian prezintă un interes ridicat față de marketingul digital. Acesta consideră că internetul e un mediu minunat care oferă oportunități nelimitate utilizatorilor de a se dezvolta și de a-și exprima creativitatea. Cu o experiență vastă în copywriting, Marian a redactat articole pentru revista online de ştiri şi informaţii tehnologice BetIT, în perioada 2016-2018. Apoi, din 2019, Marian a preluat rolul de Redactor-șef adjunct și SEO Specialist în cadrul portalului de ştiri şi informaţii IT&C intitulat GEEKI. Pe lângă capabilitățile sale de gândire critică, fiind capabil să facă diferența între corelație și cauzalitate în domeniul SEO, acestuia îi place, de altfel, să scrie articole despre diverse subiecte ce țin de tehnologie, știință și divertisment.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *