AcasăŞtiriGoogle a fost dat în judecată...

Google a fost dat în judecată pentru colectarea datelor Chrome din modul Incognito

-

În momentul de față, Google se află în fața unui proces propus în cadrul căruia este dator cu 5 miliarde de dolari față de utilizatorii browser-ului Chrome dar și față de cei care utilizează modul Incognito. Plângerea arhivată la „United States District Court” pentru Districtul de Nord din California, acuză direct motorul de căutare că ar colecta obiceiurile de navigare ale consumatorilor, în mod indirect, prin intermediul unor multitudini de plugin-uri.

- Publicitate- Oferte Apple Plug

Procesul relatează că utilizatorilorli se imprimă falsa idee de siguranță atunci când folosesc modul Incognito, astfel încât prezența lor pe internet nu poate fi interceptată și îi înșeală cu desăvârșire că dețin controlul absolut asupra informațiilor rezultate în urma navigării online.

- Publicitate-

Plângerea susține că Google colectează datele consumatorilor prin intermediul istoricului, privind activitățile web desfășurate, indiferent de modalitatea prin care utilizatorii acestui serviciu întreprind acțiuni pentru a-și proteja confidențialitatea datelor. Prin adoptarea unor astfel de practici, Legea Federală a Wiretap-ului (care acordă utilizatorilor dreptul de a acționa prin judecată în cazul în care datele lor private sunt stocate) este încălcată.

Așadar, cu exactitate, se reclamă faptul că Google urmărește cu certitudine clienții săi prin amplicitatea serviciilor terțe oferite editorilor și site-urilor web, cum ar fi Google Ads, Google Analytics, etc.

Un purtător de cuvânt al companiei a declarat pentru Digital Trends că Google contestă cu desăvârșire afirmațiile susținute de victime și că se va apăra puternic.

Plângerea a fost depusă la sediul Google din Los Angeles și Floride de către trei utilizatori care au recurs la solicitarea unor daune în valoare de 5.000 de dolari pentru „milioane de utilizatori”.

Câteva studii realizate au descoperit că modul Incognito are la bază concepția prin intermediul căreia browserul este împiedicat să colecteze datele local, astfel încât să nu poată fi sincronizate cu vreun cont în mod direct. Indiferent de aceste susțineri, posibilitatea ca datele noastre să fie colectate în cadrul site-urilor pe care le vizităm, este mare.

- Publicitate-
Marian Mărian
Marian Mărian
Marian prezintă un interes ridicat față de marketingul digital. Acesta consideră că internetul e un mediu minunat care oferă oportunități nelimitate utilizatorilor de a se dezvolta și de a-și exprima creativitatea. Cu o experiență vastă în copywriting, Marian a redactat articole pentru revista online de ştiri şi informaţii tehnologice BetIT, în perioada 2016-2018. Apoi, din 2019, Marian a preluat rolul de Redactor-șef adjunct și SEO Specialist în cadrul portalului de ştiri şi informaţii IT&C intitulat GEEKI. Pe lângă capabilitățile sale de gândire critică, fiind capabil să facă diferența între corelație și cauzalitate în domeniul SEO, acestuia îi place, de altfel, să scrie articole despre diverse subiecte ce țin de tehnologie, știință și divertisment.

Trending

Articole Similare