Google reduce comisionul pe care îl percepe pentru abonamente din Play Store

Vești bune pentru dezvoltatorii care vând abonamente prin aplicațiile lor în Play Store: Google a anunțat că își va reduce comisionul la jumătate începând de anul viitor. Aceasta înseamnă că reținerea aplicată de compania din Mountain View va merge de la 30% la 15% .

Amintiți-vă că Google a implementat deja o măsură similară în martie trecut; cu toate acestea, a afectat doar primul milion care a fost facturat pentru vânzarea unei aplicații sau pentru achiziții în aplicație. În ceea ce privește abonamentele, comisionul Google a scăzut deja la 15%, dar numai atunci când dezvoltatorii au determinat utilizatorii să-l mențină abonamentul activ timp de 12 luni consecutive .

Reducerea anunțată astăzi implică o extindere a acestui beneficiu. De la 1 ianuarie 2022, cota pe care Google o va percepe pentru toate abonamentele vândute prin Magazinul Play va fi de 15%. Aceasta înseamnă că va fi aplicat din prima zi, deci nu va mai fi necesar să se îndeplinească perioada de un an menționată mai sus.

Potrivit californienilor, mișcarea este menită să ofere o perspectivă mai încurajatoare pentru dezvoltatorii care folosesc un model de afaceri bazat pe abonament. Google indică faptul că pierderea clienților a împiedicat multe companii să acceseze beneficiul Magazinului Play așa cum a fost stipulat anterior, deoarece nu au putut îndeplini cerința de a avea abonați recurenți.

Google reduce taxele Play Store pentru a stimula dezvoltatorii

Pe lângă reducerea comisionului perceput pentru abonamente în Magazin Play, Google a raportat o altă noutate pentru dezvoltatori. În iunie anul trecut, compania a anunțat Play Media Experience, un program conceput pentru a promova dezvoltarea de cărți electronice, aplicații audio și video pentru Wear OS, Android Auto și Google TV; iar pentru aceasta s-a oferit deja să-și reducă comisionul la 15%.

Ceea ce propune acum Google este ca cei care dezvoltă aplicații pentru a citi cărți electronice sau pentru a asculta muzică prin streaming și care fac deja parte din Play Media Experience să poată aplica o reducere și mai mare. Cei care sunt aprobați ar putea plăti un comision de până la 10% .

În mod logic, această nouă propunere Google nu se bazează doar pe un gest de bunăvoință . Amintiți-vă că cei de la Mountain View sunt sub controlul autorităților de reglementare pentru relațiile lor cu Play Store. Cazul Epic Games și Fortnite este cel mai notoriu pentru ramificațiile pe care le-a avut, dar se adaugă și recenta determinare a Coreei de Sud care obligă Google și Apple să vorbeasca despre mijloacele alternative de plată în magazinele lor online.

Marian Ciobanu, redactor-şef la Geeki.ro, pasionat de tehnologie, maşini, divertisment, ştiinţă şi jocuri video. A fost fondator și redactor-șef la BetIT (2014-2018), iar din 2019 conduce Geeki.ro,...

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *