Google va sterge automat locația și istoricul noilor utilizatori

Miercuri, Google a anunțat că a schimbat practicile legate de gestionarea datelor noilor utilizatori, incluzând chiar ștergerea automată a acestora după o anumită perioadă de timp.

În această postare au fost anunțate toate schimbările, CEO-ul Sundar Pichai subliniind angajamentul pe care și-l ia compania din punctul de vedere al intimității, securității și a libertății de alegere a utilizatorilor. „Pe măsură ce proiectăm produsele noastre, atenția ne este îndreptată asupra unor trei principii de bază: păstrarea informațiilor în siguranță, responsabilitatea și controlul”, menționează Pichai. „Astăzi, anunțăm că am îmbunătățit confidențialitatea”.

Funcția de ștergere automată de la Google se aplică istoricului de căutare (web sau aplicației), istoricul locațiilor și comenzilor vocale colectate prin intermediul asistentului Google sau prin dispozitive precum Google Home. Google înregistrează aceste date în pagina sa de activitate, unde utilizatorii pot vedea ce a fost colectat și șterge manual anumite elemente. În trecut, compania a păstrat aceste informații fără a le mai elimina din propria bază de date, însă în 2019, aceasta a lansat o modalitate de a le șterge automat după trei sau 18 luni, în funcție de setarea aleasă.

Începând de astăzi, aceste setări vor fi activate în mod implicit pentru utilizatorii noi. Google va seta ca informațiile ce țin de căutările web și ale aplicațiilor să se șteargă automat după 18 luni, chiar dacă aceștia nu iau absolut nici măcar o măsură în această privință. Istoricul locațiilor este dezactivat în mod implicit, dar atunci când utilizatorii îl activează, se va pune în aplicare, de asemenea, și o programare de ștergere a infromațiilor stocate după 18 luni.

Noile setări se aplică doar noilor utilizatori iar conturile care au fost deja create înainte de această schimbare nu vor avea parte de nicio schimbare. Cu toate acestea, Google va evidenția noua setare pe pagina de căutare și pe YouTube. De altfel, auto-ștergerea poate fi dezactivată aici.

Într-un fel, noua setare reprezintă un compromis între confidențalitatea utilizatorilor și interesele pe care le are compania în ceea ce privește prelucrarea datelor. Orice informație generată este valoroasă deoarece, prin intermediul ei, poate fi prezis comportamentul oamenilor. Chiar dacă Google e darnic în a șterge tot ce deține despre noii utilizatori după 18 luni, acest timp este destul pentru a le putea exploata.

Marian prezintă un interes ridicat față de marketingul digital. Acesta consideră că internetul e un mediu minunat care oferă oportunități nelimitate utilizatorilor de a se dezvolta și de a-și exprima creativitatea. Cu o experiență vastă în copywriting, Marian a redactat articole pentru revista online de ştiri şi informaţii tehnologice BetIT, în perioada 2016-2018. Apoi, din 2019, Marian a preluat rolul de Redactor-șef adjunct și SEO Specialist în cadrul portalului de ştiri şi informaţii IT&C intitulat GEEKI. Pe lângă capabilitățile sale de gândire critică, fiind capabil să facă diferența între corelație și cauzalitate în domeniul SEO, acestuia îi place, de altfel, să scrie articole despre diverse subiecte ce țin de tehnologie, știință și divertisment.

Lasă un comentariu

Share to...