Ghiduri

Heading: de ce e important pentru SEO?

În ultima vreme, Google a lansat atât de multe update-uri, încât majoritatea tehnicilor de optimizare considerate, până de curând, obligatorii, se regăsesc dintr-o dată pe lista negră a actualizărilor  periodice pe care marele G le aduce algoritmului de căutare. Lupta împotriva spam-ului a început în aprilie și nu dă semne că s-ar opri. Totuși, SEO Guide-ul oficial păstrează anumite elemente și multe dintre articolele specialiștilor și SEO checklist-urile rămân axate pe câțiva factori cheie. Printre aceștia se numără și heading-ul.

Heading-ul e reprezentat de tag-ul HTML <h>, ce poate primi valori de la 1 la 6, 1 fiind cel mai important:

 <h1>Titlu optimizat</h1>

<h2>Subtitlu articol</h2>

…și așa mai departe.

De ce sunt importante heading-urile pentru SEO?

Destul de ciudat, la fel ca și în cazul meta descrierii, nicăieri nu mai scrie că heading-ul este un factor de ranking, însă peste tot e recomandată folosirea lui și, mai ales, introducerea cuvintelor cheie în H1, H2, H3…H6.

Mai mult, unul dintre blogurile oficiale ale Google susține ca heading-urile îi spun (lui și vizitatorilor) ce e important pe site, ajutându-l să se orienteze când returnează rezultate și că algoritmul determină contextul conținutului în funcție de H-tags. Puteți citi mai multe aici.

Un alt blog de nișă subliniază cât de importante sunt heading-urile pentru motoarele de căutare:

Acestea stabilesc arhitectura site-ului și pentru ele și pentru cititor. Motoarele folosesc heading-urile pentru a indexa structura și conținutul site-ului. Dacă nu sunt folosite la potențialul lor maxim, probabil de asta nici site-ul nu e prea sus în SERPs (Search Engine Results Pages).

Bun, acum că am văzut de ce sunt importante pentru SEO, să vedem cum le putem optimiza și cum ne pot ajuta, astfel încât să nu fie deranjante nici pentru Google, nici pentru cititor.

Cum se optimizează heading-urile?

1. Folosiți cuvinte cheie

Poate că sună deja redundant să auziți sfatul acesta în fiecare articol din categoria SEO, însă optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare asta înseamnă: folosirea cuvintelor cheie pe care le caută utilizatorii.

De exemplu, pe pagina de Servicii a unui site de imobiliare, H1 poate fi ceva de genul „Servicii imobiliare”, iar H2-urile pot fi numele serviciilor pe care le oferă, ca în exemplul de mai jos:

Atenție! Fiecare heading trebuie să aibă sub el cel puțin un fragment de text. Dacă se folosesc cuvinte cheie în heading, ar fi indicat ca acele cuvinte să se regăsească și în conținutul fragmentului căruia îi este titlu. Așa cum spuneam data trecută, Google iubește textul, deci nu vă zgârciți la vorbă. De exemplu, în imaginea de mai sus e prea puțin text, ar trebui cel puțin încă de două ori pe atât.

 2. Nu scrieți heading-uri prea lungi.

La fel ca și în cazul Page Title-urilor, informația trebuie să fie succintă. Nu introduceți în heading explicații, fraze și, mai ales, nu puneți heading-uri pe paragrafe întregi.

3. Folosiți un singur H1 pe fiecare pagină și mai multe H2-uri.

Exact ca într-un manual, fiecare capitol are un singur titlu. Capitolul poate avea mai multe subtitluri (H2) și sub-sub titluri dacă este nevoie. La fel e și în cazul paginilor unui site.

Dat fiind faptul că fiecare pagină are (sau ar trebui să aibă, de dragul optimizării) un Page Title propriu (în care am introdus cuvinte cheie), aici poate apărea un conflict „de interese”.

Sfatul experților este să nu aveți un H1 identic cu Page Title-ul paginii. Mai întâi, pentru că e risipă de spațiu, apoi, pentru că introducând în fiecare cuvinte cheie diferite sau chiar sinonime, șansele ca acea pagină să fie mai bine văzută de motoare cresc. Am găsit pe forumul SEOmoz o discuție mai lungă, dar ca în orice dezbatere, există argumente pro și contra. Personal, sunt de acord cu această părere.

4. Editați heading-urile din CSS.

E nevoie de cunoștințe în plus, dar decât să evitați folosirea H1-lui pe motiv că-i mare, arată urât și strică armonia design-ului, puteți oricând modifica. Voi sau cineva care se pricepe.

Nu vă fie teamă, Google nu penalizează, doar dacă trișați, adică dacă ascundeți un heading în text ca să arate ca și conținutul de pe toată pagina.

Un exemplu ar fi situația aceasta: „Aflati mai multe despre <h1 class=”textSize”>optimizarea pentru motoarele de cautare</h1> în articolele noastre viitoare!”. Nu faceți așa. E de la sine înțeles că celelalte heading-uri trebuie să arate diferit de H1.

Deocamdată, discuția despre heading-uri se încheie aici. Nu înseamnă că e epuizată și nici că sfaturile de mai sus vor fi pururi valabile.

Etichete

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
Close