India și piața smartphone-urilor: Cifrele care reflectă o economie în schimbare

By
Marian Ciobanu
Redactor-șef
Marian Ciobanu, redactor-şef la Geeki.ro, pasionat de tehnologie, maşini, divertisment, ştiinţă şi jocuri video. A fost fondator și redactor-șef la BetIT (2014-2018), iar din 2019 conduce...

În timp ce Apple își exprimă încrederea în India ca noua sa zonă de creștere, norii se adună deasupra pieței de smartphone-uri a țării. Cifrele din industrie arată că vânzările de telefoane mobile din India au scăzut la cel mai mic nivel din 2019. Acest lucru vine în ciuda declarației șefului gigantului tehnologic, care spune că India se află la un „punct de cotitură” cu clasa sa mijlocie în expansiune. Chiar dacă Apple, care și-a deschis primele două magazine în India luna trecută, și-a crescut cota de piață, rivalii mai ieftini se luptă să-și vândă telefoanele.

Vânzările de smartphone-uri în India au scăzut cu 16% în primele trei luni ale acestui an. Potrivit companiei de cercetare IDC, 31 de milioane de smartphone-uri au fost livrate în India în această perioadă, cel mai mic număr de livrări din primul trimestru în ultimii patru ani. IDC a evidențiat că cererea lentă vine într-un context economic incert și că stocurile de telefoane mobile sunt ridicate. De asemenea, a afirmat că piața globală de smartphone-uri din India va fi stabilă anul acesta, după trei trimestre consecutive de scăderi ale vânzărilor.

Segmentul premium a crescut semnificativ în primele trei luni ale acestui an, comparativ cu un an în urmă. Aceasta este concluzia lui Prachir Singh, de la firma de cercetare a pieței tehnologice Counterpoint. În timp ce brandurile precum Apple și Samsung beneficiază de această tendință, cererea pentru telefoanele mai ieftine fabricate de companii precum Xiaomi și Realme a fost afectată de mediul economic dificil. Această parte a pieței suferă din cauza faptului că utilizatorii își upgradează telefoanele mai rar, spun experții.

Contrastul puternic între situația Apple și scăderea pieței de dispozitive mai ieftine reflectă, de asemenea, o recuperare post-pandemică neuniformă în cea de-a treia economie din Asia. „Recuperarea în formă de K nu permite cererii de consum să devină largă și nici nu ajută creșterea salariilor, în special a populației care aparține jumătății inferioare a piramidei veniturilor”, spune India Ratings and Research. „Ca urmare, în timp ce există o cerere vizibilă pentru automobile de lux, telefoane mobile și alte articole de lux, cererea pentru articole de consum de masă este încă subordonată”, adaugă aceasta. De exemplu, vânzările de scutere de nivel de intrare au scăzut cu aproape 20% în aprilie anul acesta, comparativ cu aceeași lună din 2019, înainte de pandemie. Acest lucru indică faptul că clienții cu venituri mai mici „sunt încă reticenți să facă upgrade”, conform președintelui Federației Asociațiilor de Dealeri de Automobile, Manish Raj Singhania.

Situația reflectă, de asemenea, problemele în curs de desfășurare în economia rurală a Indiei, care au fost agravate de evenimentele meteorologice extreme. Lipsa de cerere în regiunile rurale a condus, de asemenea, la declinul bunurilor de consum, cum ar fi gustările și băuturile răcoritoare, unde creșterea a scăzut la cifre de un singur număr după un an și jumătate de creștere cu două cifre. Cheltuielile gospodăriilor pentru bunuri și servicii, care au crescut cu 20% anual în martie 2022, au încetinit semnificativ anul acesta. Acest lucru a venit în contextul în care consumatorii din India au fost strânși de ratele de dobândă în creștere și inflația persistent ridicată. În total, creșterea economică a țării a încetinit la 4,1% pentru primele trei luni ale anului 2023, cel mai scăzut nivel într-un an, conform cifrelor oficiale.

În timp ce India a rămas una dintre economiile în curs de dezvoltare cu cea mai rapidă creștere în ultimii ani, aceste cifre arată că economia sa este într-o perioadă de schimbări. În timp ce clasa mijlocie a crescut, împingând cererea pentru produse premium, segmentul de telefoane mobile ieftine este afectat de mediul economic dificil și de creșterea salariilor. În plus, situația din economia rurală a țării a afectat și consumul de bunuri de consum de masă. Cu toate acestea, India rămâne o piață importantă pentru companiile de tehnologie, iar evoluția pieței de smartphone-uri din această țară va fi interesant de urmărit în lunile și anii următori.

[SURSA]

Etichetat:
Distribuie acest articol
Redactor-șef
Urmăriți:
Marian Ciobanu, redactor-şef la Geeki.ro, pasionat de tehnologie, maşini, divertisment, ştiinţă şi jocuri video. A fost fondator și redactor-șef la BetIT (2014-2018), iar din 2019 conduce Geeki.ro, un portal de știri IT&C și articole despre Hi-Tech și gaming.