India tocmai a inaugurat primul său autobuz alimentat cu hidrogen

În cadrul inaugurarii sale la Pune, ministrul Științei și Tehnologiei a declarat că această inițiativă își propune să facă țara autosuficientă în materie de energie curată. De asemenea, urmărește atingerea obiectivelor luptei împotriva încălzirii globale și crearea de locuri de muncă în acest sector. Proiectul său este rezultatul colaborării dintre Consiliul pentru Cercetare Științifică și Industrială și o companie privată numită KPIT Ltd.

Cum funcționează o celula de combustibil cu hidrogen?

Celulele de combustibil funcționează ca bateriile pe care le cunoaștem. Singura diferență este că nu trebuie să fie reîncărcate cu electricitate. Atâta timp cât există o rezervă de hidrogen, ei vor continua să producă electricitate. Durata lor de viață este estimată la 20 de ani .

Ca și bateriile convenționale, o celula de combustibil este formată dintr-un anod și un catod. Generarea de energie electrică se face prin procesul de oxidare, adică anodul primește hidrogen și catodul oxigen. Ulterior, anodul arde combustibilul. Apoi, eliberează electronii pe care electrolitul îi va forța să treacă printr-un circuit extern. Hidrogenul stocat într-un rezervor și dioxigenul prezent în aerul ambiant vor alimenta celula.

O soluție economică și ecologică

Comparația dintre costurile de operare ale camioanelor cu celule de combustie cu hidrogen și ale camioanelor alimentate cu motorină este foarte promițătoare. Într-adevăr, cel al celulei de combustie cu hidrogen este mult mai mic. Prin urmare, această tehnologie ar trebui să permită reducerea costurilor de transport.

Potrivit comunicatului de presă al Ministerului Științei și Tehnologiei, singura eliberare din vehicul este apa. În plus, este cel mai ecologic mod de transport. Într-adevăr, un autobuz alimentat cu motorină emite în general 100 de tone de CO2 pe an în India. Există aproximativ 1 milion din aceste autobuze acolo.

„Aproximativ 14% din emisiile de CO2 provin de la vehiculele grele alimentate cu motorină. Vehiculele cu celule de combustibil cu hidrogen sunt o modalitate excelentă de a elimina emisiile de pe drumuri în acest sector.”

Ministrul Jitendra Singh

Limite ale celulelor de combustibil cu hidrogen?

Hidrogenul în stare naturală nu există pe pământ. De fapt, este, dar combinat cu alte elemente precum oxigenul sau carbonul. Prin urmare, este necesar să-l extragi pentru a-l putea folosi.

Sunt posibile mai multe metode de extracție, dar India a optat pentru cea a electrolizei apei. Acest proces este și cel mai puțin poluant. Principiul este de a descompune apa în dioxigen și dihidrogen gazos. Apoi pentru a recupera acest gaz pentru a obține hidrogen verde.

[SURSA]

Marian Ciobanu, redactor-şef la Geeki.ro, pasionat de tehnologie, maşini, divertisment, ştiinţă şi jocuri video. A fost fondator și redactor-șef la BetIT (2014-2018), iar din 2019 conduce Geeki.ro,...

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *