Instagram pentru branduri – primii pași

Instagram
Instagram

Când vine vorba de social media, majoritatea investițiilor se învârt în jurul unei pagini de Facebook. Pinterest, Forsquare și Twitter sunt mici în România, Vine a avut un spike și a căzut, Linkedin este prea scump, Youtube are nevoie de prea mult timp investit (pentru video-blogging), Trilulilu nu e văzut ca un canal de social media, iar pe TPU se face mai degrabă research. Cu peste 200.000 de conturi active, Instagram este canalul cu cel mai mare potenţial, prin urmare merită încercat și de branduri.

Ce fel de brand ești?

În primul rând, nu toate tipurile de branduri pot avea succes pe Instagram. Când intri pe un canal nou, vezi ce există deja acolo. Spre ce a migrat în mod natural? Selfie-uri (cling! beauty & fashion products), fotografii din călătorii (cling! travelling) sau mâncare (cling! cling! food & beverages products). Dacă ești detergent sau  materiale de construcții, mai bine ia-ți gândul.

Hand-made addict

Instagram nu este un canal pe care să postezi stock. Punct. Nu se acceptă obiecții. Pregătește-te să creezi conținut propriu singur sau prin intermediul unor creatori de conținut – instagrameri, fotografi, videografi, ilustratori sau alt tip de specialiști.

Citeste si:  10 module utilitare pentru WordPress

Pasul 1: Strategia

Ce postăm? De câte ori pe lună? Texte lungi sau scurte? #tag-uri? Ce facem cu #tag-urile? Se aud murmure din sală. Publicul așteptă încordat. În primul rând, ar fi ideal să avem o tematică generală, maxim două-trei. Suntem un brand de lactate? Postăm imagini sau video cu rețete în care copiii și mamele lor gătesc împreună cheesecake. Sau poze cu sandvișuri cu fețe amuzante. Sau un omuleț de cașcaval care călătorește în farfuriile celebrităților. Cu cât mai specific, cu atât mai bine.

Tot aici intră și live-posting-urile de la evenimente sau worshopuri. Să fii rapid, să postezi în real-time, sunt cele mai impotante aspecte.

Pe Instragram imaginea este aproape totul, așa că textul poate fi oricât de scurt sau chiar să lipsească. Hashtag-urile pot fi de 3 feluri: intuitive/ populare (#recipe #cheese #fun), proprii brandului (#crazyboutmaretti, #TasteTheFeeling, # #Wonderfilled) sau dubioase/funny (#asaimiplacemie #pentrucasuntcool #cinenudalikenustieceebun #bacristi).

De câte ori postăm pe lună? Budget is the limit. Putem posta 5 imagini într-o zi și să nu mai postăm altceva toată săptămâna. Fiindcă fotografiile sunt custom, are mai mult sens să punem mai multe o dată, din când în când, având 1-2 “evenimente” pe săptămână, decât să publicăm o fotografie pe zi.

Citeste si:  De acum, Instagram permite ștergerea comentariilor în masă


Pasul 2: Setarea contului

Ai nevoie de o adresă de mail și o parolă, bineînțeles. De o poză de profil și o descriere. Cam atât. Nu avem cover photo. Opțiunile pe care le are un utilizator în legătură cu o postare: like, comment & tag. Nu avem Share. Nu avem Share. Nu avem Share. Obișnuiește-te cu ideea. Apropo, poți posta doar prin aplicația mobilă, Instragram fiind o aplicație mobilă. Este disponibil și contul web, însă nu poți interacționa cu el. Poți doar să dai Follow.


Pasul 3: Promovarea

Instagram se aseamănă mult cu Twitter din perspectiva interacțiunii cu utilizatorii. Au în comun același buton prețios de Follow. Pentru a crește numărul de followers poți să dai Follow celor din publicul tău țintă, manual, din sugestiile Instagram sau dintre cei care au dat Like unor postări promovate de tine. Facebook și Instagram sunt integrate pe partea de Ads Manager, astfel poți promova o postare (Boost post) de facebook și pe Instagram. Deocamdată invers nu, nici nu poți promova posturile din profilul de Instagram.

Citeste si:  Cum vezi cine ți-a dat unfollow pe Instagram

La capitolul rezultate, Instagram nu oferă deocamdată Insights integrate în platformă, însă ele pot fi măsurate cu Iconosquare.com sau Simplymeasured.com.

Mai jos, câteva exemple de pagini, campanii, activări, concursuri speciale şi o serie de statistici despre Instagram:

Pagina de Instagram a Oreo

Pagina de Instagram a Jagermeister

Pagina de Instagram a Maretti România

kfc instacampaign3 min

kfc instacampaign2 min

Aşadar, vă încumetaţi la Instagram?

Total
2
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Previous Article
WordPress SEO

WordPress SEO pentru bloggeri: Conținutul duplicat

Next Article
editare și corectare a unui text

20 de metode de editare și corectare a unui text

Related Posts