Probabil că atunci când îți cauți o mașină, Suzuki nu este printre primele tale opțiuni. Când vine vorba despre motociclete, lucrurile stau cu totul altfel. Suzuki este unul dintre cei mai importanți producători de motociclete din lume. Iată câteva lucruri mai puțin cunoscute despre brandul japonez.
Suzuki a fabricat la începuturi… biciclete
Așadar, vorbim despre motociclete Suzuki. Puternice, grațioase, pe placul oricărui iubitor de senzații tari. Compania a luat naștere în 1909 și la începuturile sale producea războaie pentru țesut. Și-a diversificat producția abia după Al Doilea Război Mondial, când a fost aproape și de un faliment. Din 1952, Suzuki a introdus bicicletele motorizate. Puterea a inova și talentul inginerilor au dus mai apoi la realizarea unor motociclete extrem de apreciate în întreaga lume.
În 1955, are loc debutul Colleda COX, o motocicletă de 125cc, echipată cu cadru de oțel. Aceasta dispunea de un singur cilindru în patru timpi, cu transmisie în trei trepte.
De unde vine denumirea Hayabusa
Suzuki GSX 1300R Hayabusa a fost cea mai rapidă motocicletă de serie de pe piață. Lansată în 1999, și-a câștigat imediat popularitatea, pentru că putea atinge viteze maxime cuprinse între 303-312 de kilometri pe oră. A fost în cele din urmă limitată la 300 de kilometri pe oră. Numele Hayabusa are două semnificații în Japonia. Prima dintre ele este aceea de șoim călător, iar cea de-a doua vine de la un avion de luptă japonez, folosit de piloții kamikaze.
Prima oară a fost Katana
Cu mulți ani înainte de Hayabusa, Suzuki a lansat modelul GSX1100S Katana. Mai exact, în 1981. A fost un motor de mare succes, datorită designului său, conceput în Germania. Pe lângă aspectul ieșit din comun pentru o motocicletă sport, Suzuki Katana era și foarte rapidă. Prin urmare, succesul la nivel global a fost incredibil, iar modelul rămâne popular chiar și la 41 de ani distanță.
Foștii piloți de curse lucrează la proiectarea modelelor Suzuki
Suzuki se folosește de know-how-ul piloților de curse pentru a proiecta motoarele. Spre exemplu, Sinichi Sahara, pilot cu o mare experiență, a devenit inginer șef și a proiectat Suzuki GSX-R1000, în 2001. Cunoștințele sale din lumea curselor au fost determinante în crearea acestei motociclete, devenită, de asemenea, foarte populară.
De fapt, motoarele din seria GSX-R au fost extrem de apreciate încă din momentul lansării primei serii, în 1985. În prezent, s-a ajuns la opt generații, iar Suzuki a produs peste un milion de unități. Este un număr care ilustrează perfect percepția oamenilor despre aceste motociclete.
Retragerile din MotoGP
Suzuki s-a descurcat excelent în lumea curselor, cu cinci titluri în MotoGP, dar a avut mai multe perioade negre. Spre exemplu, în 2011 și-a suspendat activitatea din circuit, din motive financiare. În 2015, a revenit, iar cinci ani mai târziu a câștigat ultimul titlu, adus de catalanul Joan Mir. În mai 2022, Suzuki a anunțat că se gândește din nou la retragerea din MotoGP, dar se pare că nu mai poate face acest lucru, deoarece are obligația contractuală de a concura până în 2026.
Acestea sunt doar câteva lucruri pe care probabil că nu le știai despre motocicletele Suzuki, unul dintre cei mai importanți producători din Japonia și întreaga lume, alături de Yamaha, Honda și Kawasaki. Mai trebuie menționat și faptul că motocicletele Suzuki sunt printre cele mai fiabile și accesibile ca preț.
Sursa foto: Shutterstock