Probabil că nu ai mai jucat Super Mario Bros de mult timp și poate din cauză că nivelurile îți sunt prea familiare. Din fericire, unii cercetători au creat o modalitate de a genera niveluri infinite ale acestui joc popular.
O echipă de la Universitatea din Copenhaga a publicat un articol și o pagină Github care arată o nouă metodă de codificare și generare de niveluri Super Mario Bros, pe care le numesc MarioGPT.
MarioGPT se bazează pe GPT-2. Cercetătorii au trebuit să redea un set de niveluri ca text, producând un fel de versiune a lui Mario pentru computerele vechi.

Odată ce nivelul este reprezentat ca un șir de caractere obișnuite, acesta poate fi ingerat de modelul AI în același mod ca orice alt șir de caractere, fie el limbaj scris sau cod. Și odată ce înțelegeți modelele care se mapează la caracteristici, puteți genera altele noi.
Rezultatul său include o „cale” reprezentată ca un „x” minuscul, care arată în esență că nivelul este jucabil din punct de vedere tehnic. Ei au descoperit că din 250 de niveluri, 9 din 10 ar putea fi finalizate.
În plus, au inclus câteva funcții pentru a măsura simplitatea căii și a o compara cu nivelurile setului de date.
Modelul poate înțelege, de asemenea, solicitările din limbajul natural, cum ar fi solicitarea acestuia să creeze un nivel cu „mulțime țevi, o mulțime de inamici” sau „o mulțime de blocuri, altitudine mare, fără inamici”.

Nu este primul generator Mario pe care l-am văzut, dar alții nu tind să se bazeze pe IA generativă, ci în schimb asambla niveluri din seturi și secvențe de plăci pre-construite, astfel încât creațiile nu sunt în întregime originale.
Fiind prima versiune a MarioGPT, este pur experimentală și sperăm că evită persistenta avocaților Nintendo, cunoscuți pentru închiderea proiectelor fanilor care implică creațiile lor.