Mozilla lansează propriul serviciu de VPN

Mozilla a lansat propriul serviciu VPN care este disponibil momentan doar pentru Windows 10 și Android. Compania a debutat această rețea privată încă din septembrie anul trecut, însă era disponibilă doar pe browser. În iunie, Mozilla a dezvăluit că va lansa propriul VPN independent , valabil pe mai multe platforme, doar pentru $4.99 pe lună, serviciu care poartă acum denumirea Mozilla VPN.

După o lună de la anunț, acesta a fost lansat publicului larg numai în SUA, Canada, Regatul Unit al Marii Britanii, Singapore, Malaezia și Noua Zeelandă plănuind să se extindă și în alte locații spre sfârșitul acestui an. Chiar dacă versiunea beta a fost disponibilă și pe iOS, se pare că cea stabilă nu a apărut pentru sistemul de operare în cauză. De altfel, versiunile pentru Mac și Linux sunt în dezoltare.

Chiar dacă nu este o perioadă tocmai primitoare, compania beneficiază de această situație pentru a-și lansa serviciul drept ajutor pentru angajații care trebuie să lucreze la distanță. Desigur, Mozilla nu se focusează pe nișa corporativă pentru serviciul său de VPN, ci dorește să ofere încredere atunci când vine vorba de intimitate, profitul fiind obținut doar din prețul abonamentului, și nu din vânzarea datelor.

image002

Dacă erai curios, Mozilla VPN funcționează pe rețeaua de servere operată de Mullvad, un VPN open source bazat pe politica suedeză “no-logging”. Asta înseamnă că IP-urile utilizatorilor, activitatea online, durata sesiunii, cererile DNS, sau altele nu sunt stocate. Mullvad a adoptat, de altfel, protocolul WireGuard, care ar trebui să facă serviciul oferit de Mozilla mult mai rapid decât multe alte VPN-uri existente pe piață.

Desigur, planurile sunt întotdeauna planuri, iar ceea ce promite compania nu va face neapărat din serviciul său unul dintre cele mai bune de pe piață. Cu toate acestea, vine din partea unui brand cunoscut, a cărui încredere pe care o au consumatorii s-a cimentat în timp (nu de pe azi pe mâine). Prin urmare, rămâne de văzut cum vor decurge lucrurile.

Distribuie
Marian Mărian

Marian Mărian

Marian prezintă un interes ridicat față de marketingul digital. Acesta consideră că internetul e un mediu minunat care oferă oportunități nelimitate utilizatorilor de a se dezvolta și de a-și exprima creativitatea. Cu o experiență vastă în copywriting, Marian a redactat articole pentru revista online de ştiri şi informaţii tehnologice BetIT, în perioada 2016-2018. Apoi, din 2019, Marian a preluat rolul de Redactor-șef adjunct și SEO Specialist în cadrul portalului de ştiri şi informaţii IT&C intitulat GEEKI. Pe lângă capabilitățile sale de gândire critică, fiind capabil să facă diferența între corelație și cauzalitate în domeniul SEO, acestuia îi place, de altfel, să scrie articole despre diverse subiecte ce țin de tehnologie, știință și divertisment.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *