Naughty Dog, cunoscutul dezvoltator de jocuri pentru PlayStation, a anunțat joi că a anulat dezvoltarea jocului multiplayer pe care îl construia în universul The Last of Us. Această decizie vine în urma unei evaluări a direcției și resurselor studioului, punând accentul pe dezvoltarea de jocuri narative single-player.
Dezvoltarea și Anularea The Last of Us Online
Studioul a declarat că se afla în faza de pre-producție pentru The Last of Us Online chiar și în timpul lucrului la The Last of Us Part II. „Eram entuziasmați de direcția în care ne îndreptam”, se menționează într-o postare pe blog despre această veste. Cu toate acestea, pentru a lansa și susține The Last of Us Online, Naughty Dog ar fi trebuit să-și dedice toate resursele studioului pentru a susține conținutul post-lansare pentru ani de zile, afectând astfel dezvoltarea viitoarelor jocuri single-player.
Naughty Dog a avut de ales între a deveni un studio dedicat exclusiv jocurilor de tip live service sau a continua să se concentreze pe jocuri narative single-player, care definesc moștenirea Naughty Dog. Studioul a ales clar această a doua cale, anunțând că are în lucru „mai mult de un” mare titlu single-player nou.
Dezvoltarea The Last of Us Online părea deja să întâmpine probleme, Naughty Dog anunțând o întârziere a jocului în mai, după ce Bloomberg raportase că Sony reevalua direcția jocului. Într-un raport din octombrie al Kotaku despre concedierea unor contractori de la Naughty Dog, publicația menționa că The Last of Us Online era „practic pe gheață”.
Anularea The Last of Us Online adaugă la retragerea mai largă a Sony din ambițiile sale de servicii live. În loc să lanseze 12 jocuri de serviciu live până în martie 2026, acum plănuiește să lanseze doar șase.
Sony și Naughty Dog urmează să lanseze The Last of Us Part II Remastered pe 19 ianuarie 2024. De asemenea, al doilea sezon al popularului serial HBO este programat să debuteze în 2025.
Sursa: The Verge