OpenAI, firma din spatele cunoscutului ChatGPT, ia în calcul introducerea reclamelor în aplicație. Deși la început s-a poziționat ca o organizație non-profit, compania a făcut trecerea la un model de business tradițional, iar acum caută surse noi de venituri pentru a susține costurile uriașe ale dezvoltării și întreținerii inteligenței artificiale.
Decizie în analiză
Potrivit Sarah Friar, directorul financiar al OpenAI, discuțiile despre reclame sunt abia la început. Deși compania explorează această opțiune, nu există planuri concrete pentru implementarea lor, cel puțin pentru moment. Cu toate acestea, OpenAI pare să pregătească terenul, angajând experți în publicitate precum Kevin Weil, fost responsabil pentru dezvoltarea produselor de reclame la Instagram și Twitter.
OpenAI câștigă în prezent în jur de 4 miliarde de dolari anual, în principal din licențierea API-urilor către alte companii. Totuși, aceste venituri nu sunt suficiente. Costurile uriașe asociate cu antrenarea modelelor de inteligență artificială și achiziția de echipamente scumpe fac ca OpenAI să caute noi surse de finanțare.
Pe lângă venituri, compania are nevoie să justifice investițiile uriașe primite de la parteneri. Recent, OpenAI a obținut 6,6 miliarde de dolari în finanțări, dar evaluează și alte opțiuni, precum extinderea pe piețele de căutare și productivitate pentru consumatori.
Reclamele – sabie cu două tăișuri
Introducerea reclamelor ridică și semne de întrebare. Sarah Friar a avertizat că publicitatea poate distrage atenția de la nevoile utilizatorilor, iar compania ar putea ajunge să prioritizeze cerințele advertiserilor. Totuși, CEO-ul Sam Altman este entuziasmat de această idee, conform unor surse din interior.
Rămâne de văzut dacă OpenAI va merge pe acest drum și cum vor reacționa utilizatorii la o asemenea schimbare. Cu siguranță, ar fi o transformare majoră pentru platforma care a devenit populară tocmai datorită simplității și accesibilității.