Inteligenta artificiala – de tipul uneltelor precum ChatGPT – este acum o actualitate. Cele mai multe sarcini de tip corporate pot fi astazi eficientizate la nivel inalt sau chiar automatizate complet, dupa caz. Desigur, domeniul SEO si cel al marketingului digital in general nu au scapat de efectele uneltelor bazate pe inteligenta artificiala.
In momentul de fata, o mare parte din procesul de optimizare SEO poate fi realizat cu ajutorul uneltelor AI – de la crearea website-ului si pana la research de cuvinte cheie sau chiar interpretarea statisticilor oferite de Google Analytics.
Iata care sunt lucrurile pe care le poti face si tu cu ajutorul AI pentru website-ul tau!
Generarea de continut scris
De departe cel mai popular mod de utilizare al uneltelor pe baza de AI este generarea de continut scris – mai exact, long form content optimizat din punct de vedere SEO si cu un limbaj/ton adaptat conform cerintelor utilizatorului.
Aproape orice tip de unealta SEO are inclus astazi si un generator de texte. Ceea ce trebuie sa stii este faptul ca textele generate de AI sunt in mare parte de calitate slaba. Astfel, acestea nu vor fi vazute bine de Google si pentru un proces de optimizare SEO complet, va trebuie sa treci si tu prin ele.
Analiza si cercetare a cuvintelor cheie
O unealta AI iti poate oferi cuvinte cheie pe paine. ChatGPT, de exemplu, in forma sa premium si conectata la internet, poate realiza intreg procesul de research in urma catorva indicatii bine formulate. Desigur, acesta nu va inlocui specialistul SEO cu experienta in domeniu, dar te poate ajuta sa creezi o fundatie solida pentru paginile website-ului tau.
Totodata, uneltele AI te pot ajuta sa analizezi si competitia mai rapid. Prima pagina de rezultate pentru un anumit cuvant cheie va fi mult mai usor de evaluat cu ajutorul unei astfel de unelte.
Imbunatatirea website-ului din mai multe puncte de vedere
Uneltele AI sunt practic un programator de buzunar. Acestea te pot ajuta sa rezolvezi erorile unui website in doar cateva minute. Apoi, nici nu trebuie mentionat factorul de experienta a utilizatorului. Aceste unelte sunt antrenate si instruite cu ajutorul unei baze de date foarte mari. Astfel, ele nu stiu doar care sunt cele mai bune practici, dar pot analiza anumite website-uri si identifica procese de optimizare SEO la nivel tehnic care au devenit, intre timp, bune practici.
Asadar, AI te poate ajuta sa ai un website mai rapid, mai usor de utilizat, dar mai ales pus la punct si pregatit pentru orice situatie care se poate ivi.
Adaugarea factorului copy in writing
Cand se pune problema optimizarii SEO, deseori ai nevoie doar de content writing – anume de continut scris de forma articolelor de blog sau chiar comunicatelor de presa. Daca ai experienta in domeniul in care activezi, te poti ocupa de acestea si singur.
Totusi, anumite parti ale procesului de optimizare SEO necesita si putin copy. Aici intervin uneltele AI, unelte care stiu ce inseamna copy si care mai ales pot atribui o voce de brand fix pe gustul tau.
Pe scurt, revolutia AI este aici, dar uneltele de acest tip nu sunt inca indeajuns de avansate pentru a inlocui adevaratii experti in marketingul digital. In timp ce poti apela la AI pentru cele mai multe aspecte de baza ale procesului de optimizare SEO, o agentie precum The Markers este cea care va face diferenta si care iti va duce afacerea la urmatorul nivel!