Optimizarea conținutului
Optimizarea conținutului

Una dintre cele mai des întâlnite propoziții în articolele despre SEO este „content is king” și, până la ora actuală, nimeni nu poate contrazice asta. Google iubește textul mai mult decât orice altceva, însă, oricât l-ar iubi, are anumite pretenții de la el. Să fie natural, să fie calitativ și să nu fie intoxicat cu cuvinte cheie.

Altfel spus, să fie scris pentru oameni, nu pentru motoarele de căutare. În articolul acesta, vom discuta, însă, despre cum se scriu textele, astfel încât să fie prietenoase și cu motoarele de căutare.

Cei care scriu conținut pentru site-uri se numesc copywriteri. Aceștia pot scrie texte pentru bloguri, statusuri pentru Facebook sau pot crea conținut informațional pentru anumite site-uri de prezentare. Principala lor calitate trebuie să fie priceperea la scris, pentru că ceea ce scriu ei va aduce și va ține vizitatorii pe site. Un SEO copywriter va scrie aceste texte ținând cont de o listă de cuvinte cheie, întocmită la începutul proiectului.

Seth Godin, unul dintre cei mai celebri experți în marketing, spune că „cea mai bună optimizare pentru un site este conținutul de calitate”, pentru că oamenii vor să citească ceva bun, nu vor să fie mințiți sau duși cu zăhărelul. Vor să recomande mai departe ceva care să merite să fie citit. Cu cât e mai bun textul, cu atât crește popularitatea lui. Atât pe Google, cât și în social media, căci nu trebuie să uităm cât de importantă e promovarea pe rețelele de socializare și cât trafic poate aduce.

Când vorbim despre optimizarea conținutului, trebuie să păstrăm mereu în minte ce tip de site avem în față: E o revistă online? E un blog? E un site de prezentare? E un magazin online? Însă indiferent de tipul lui, un site trebuie să aibă text. Evident, în limita bunului simț, pentru că internauții nu se dau în vânt după texte prea lungi. Ele, oricum, nici nu sunt potrivite pe orice fel de site, însă e bine să nu uităm că textul e imperios necesar. Altfel, nu putem avea pretenții de creștere în rank-uri pe anumite cuvinte cheie, dacă nu-i spunem motorului de căutare despre ce e vorba pe un anumit site. Și trebuie să i-o spunem cât mai detaliat: cu sinonime, cu linkuri, cu formatări.

Cum se optimizează un text din punct de vedere SEO?

1. Includeți cuvinte cheie. Atenție la keyword stuffing (sufocarea site-ului cu multe cuvinte targetate).

Am pus aceste două sfaturi împreună pentru că nu-l prea poți spune pe primul, fără să-l precizezi imediat și pe cel de-al doilea. Conținutul trebuie să cuprindă cuvintele cheie stabilite la începutul campaniei și, pentru o optimizare cât mai bună, trebuie să se regăsească în Meta tag-uri (Page Title și Meta Description) și, mai ales, în conținutul de pe site. Cea mai potrivită cantitate de cuvinte cheie e undeva între 5 și 20 % din text.

Nu uitați că textele pe care le scrieți, indiferent pentru ce tip de site, trebuie să fie naturale. Să poată fi citite cu ușurință, pentru ca utilizatorii să nu se poticnească de același cuvânt din 3 în 3 cuvinte. În cazul din urmă, ați putea fi penalizați de Google.

2. Scrieți texte unice.

Cu alte cuvinte, nu copiați de la alții. Nu spune nimeni să nu vă inspirați, însă aveți grijă până unde duceți inspirația.

3. Stați departe de imagini în loc de text și evitați, dacă e posibil, Flash.

Spuneam mai sus că motoarelor de căutare le place textul, așa cum e el: simplu, în HTML. Am văzut multe site-uri pe care webmasterii au luat proasta decizie de a pune în loc de text, imagini cu conținut. Poate fi o decizie destul de riscantă. Google nu poate citi ce e scris pe poză și v-ați chinuit degeaba să compuneți un text. Nu ajută cu nimic, dar de dăunat, poate dăuna.

Discuția despre Flash e puțin mai lungă și dacă nu vreți să vă complicați, cel mai bine ar fi să nu apelați la el. Până acum ceva vreme, conținutul în Flash nici nu era indexat. Din 2008 însă, Google a început s-o facă, dar poate că încă nu este neapărat cea mai bună idee să-l folosiți, dacă țineți la SEO.

Rand Fishkin, fondatorul SEOmoz, are un articol cuprinzător despre amestecarea Flash-ului cu SEO.

4. Atenție la conținutul duplicat.

Aici am putea vorbi destul de mult despre ce înseamnă conținut duplicat. Pentru a fi înțeles din prima, prin conținut duplicat înțelegem acel conținut care se repetă pe două sau mai multe pagini. Sau, mai rău, pe două sau mai multe site-uri. Deci stați departe de tot ce se repetă de prea multe ori.

Formatarea conținutului

  • Puneți cuvinte cheie în H1 și H2 (heading-uri);
  • Dacă aveți un text cu multe paragrafe, încercați să folosiți cât mai multe cuvinte cheie în primele 200 de cuvinte;
  • Lăsați un rând spațiu între paragrafe – facilitează lectura;
  • Folosiți sinonime ale cuvintelor cheie;
  • Folosiți internal linking – adică puneți linkuri către alte pagini de pe site;
  • Folosiți imagini, ale căror alt tag-uri să fie completate cu cuvinte cheie;
  • Marcați cu bold cuvintele cheie pentru a atrage atenția motoarelor de căutare, însă nu exagerați.

Despre conținut nu sunt atât de multe sfaturi și tips & tricks, tocmai pentru că există câteva reguli simple, care funcționează și care dau autoritate unui site, chiar și fără a fi îndeplinite alte cerințe SEO:

  • Asigurați-vă de unicitatea textului.
  • Scrieți pentru oameni, nu pentru motoarele de căutare.

Odată ce ați reușit să scrieți un text plăcut, cititorii, vizitatorii și, eventual, potențialii clienți, pot rezona altfel cu un site prietenos, profesionist, ce denotă calitate.

Așadar, cea mai importantă regulă în optimizarea pentru motoarele de căutare e prezența unui text bun și unic care să-i facă pe vizitatorii site-ului dumneavoastră să interacționeze, să citească sau să recomande.

Urmărește-ne pe Google News Google News

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.