GhiduriTehnologie

Probleme activare eSim: Rezolvari si cauze

eSIM
Marian Ciobanu 08/06/2021

Probleme activare eSim – Cu totii stim ca orice telefon modern functioneaza cu un SIM. E acea cartela pe care o introducem in portul specific si care ne ofera acces la toate serviciile operatorului de telefonie mobila. Cum tehnologia a evoluat si SIM-urile au devenit incet, incet parte din istorie in prezent avem o varianta mai buna a SIM-ului clasic, eSIM-ul. Diferenta majora intre un SIM si un eSIM este urmatoarea: te poti conecta fara probleme la orice retea mobila cu terminale smart, inclusiv ceasuri smart, dar nu ai nevoie de o cartela fizica SIM.

Cu un eSIM instalezi cate numere de telefon doresti pe un singur dispozitiv, terminal, activezi doar numerele care te intereseaza insa. Conectarea la retea e simpla si rapida, eSIM-ul e integrat pe placa de baza din dispozitivele smart, rezista excelent la socuri sau umezeala, si are dimensiuni foarte mici, avand la baza tehnologii de ultima generatie.

Daca ar fi sa ii gasim alt nume unui eSIM acela ar fi cartela SIM digitala pe care poti activa planuri celulare de la operatorii preferati fara sa mai ai nevoie de clasicul SIM introdus in telefoane. Un eSIM e preinstalat in terminal, e mai simplu sa folosesti functiile dual SIM.

Activarea unui eSIM e putin diferita de activarea unui SIM normal. De aici pot sa apara numeroase Probleme eSIM pe care le vom detalia in cele ce urmeaza. Dar mai intai cum se activeaza un eSIM?

Ai un telefon compatibil cu tehnologia eSIM, reteaua WiFi e activa si poate fi utilizata. Vei avea nevoie de un cod de activare activ pentru eSIM in continuare. Din sectiunea eSIM a dispozitivului compatibil se acceseaza setarile specifice, se scaneaza rapid codul QR primit cu o camera a telefonului si instalarea profilului de eSIM poate incepe. Instructiunile de pe ecranul telefonului te vor ghida in tot procesul de instalare, iar la final vei primi SMS de confirmare a activarii eSIM-ului tau.

Cu o optiune speciala, Numer Share, se poate activa eSIM si pe ceasurile smart pentru a putea utiliza acelasi numar de telefon pe ceas si pe dispozitivul smart.

Trecerea de la SIM la eSIM e simpla, codul de activare se primeste in Shop pentru abonamente noi si clienti existenti, dar doar la abonament. Unii operatori, Orange de exemplu, permit solicitarea codului de activare si on-line, din contul de user.

Codul primit va fi folosit imediat, semnalul SIM-ului clasic se va invalida urmand sa activati eSIM-ul imediat, prin intermediul unei retele WiFi. La stergerea profilului eSIM din greseala va trebui regenerat un cod QR pentru activare.

Valabilitatea teoretica a unui cod QR de activare eSIM e de 15 zile la Orange si de 30 de zile la Vodafone, de exemplu. Se pot instala pana la 5 profile de eSIM, dar numai un singur numar poate fi activ in sistem eSIM.

Cele mai frecvente probleme eSIM legate de activare

  • Un eSIM s-ar putea sa nu se activeze din cauza versiunii neactualizate a sistemului de operare de pe terminalul compatibil. In acest caz trebuie sa actualizam OS-ul la cea mai noua versiune disponibila;
  • Codul de activare nu mai e valabil sau a fost printat gresit, generat gresit. Verificam valabilitatea codului de activare si solicitam altul sau sunam la Relatii Clienti pentru verificari suplimentare;
  • Nu ai conectat telefonul la internet cand ai scanat codul QR de activare-e una dintre cele mai frecvente Probleme eSIM. Este obligatoriu sa ai o retea WiFi activa, sa ai acces la internet de calitate pentru a putea activa un profil eSIM. In momentul scanarii codului QR se va comunica cu un server central, asa ca schimbul de date este obligatoriu;
  • Profilul eSIM nu se activeaza si pentru ca nu ai scanat corect codul de activare. Curata camera telefonului, verifica daca functioneaza corect, focalizeaza cu atentie codul si incearca sa nu misti aparatul cat se scaneaza codul QR. Daca tot sunt Probleme eSIM pe care le ai din cauza scanarilor si camera nu functioneaza incearca sa gasesti o aplicatie buna de scanare coduri QR si sa ai mereu instalata o astfel de solutie software;
  • S-ar putea sa nu fi introdus codul PIN dupa instalare si profilul eSIM sa nu fie activat. E obligatoriu sa il introduci, il vei afla de la operator, si profilul se va activa imediat;
  • De curand Vodafone a avut mai multe probleme legate de inregistrarea eSIM-urilor in retea, cauzate de codurile QR cu probleme. In aceasta situatie se va lua legatura cu departamentul Relatii Clienti si cu cel tehnic pentru regenerare cod QR si verificari. Probleme vor mai fi si pe viitor pentru ca tehnologia este inca foarte noua.

Share to...