Banca online Revolut a anunțat că a fost victima unui atac țintit. Peste 50.000 de clienți ai companiei lituaniene au fost afectați de o campanie de phishing.

„Recent am suferit un atac cibernetic foarte țintit de la o terță parte neautorizată care ar fi putut avea acces la unele dintre informațiile dumneavoastră pentru o perioadă scurtă de timp.” Așa se face că compania anunță vestea proastă clienților afectați de această scurgere. Cincizeci de mii dintre ei ar fi fost afectați: atacul este departe de a afecta cei 20 de milioane de clienți ai Revolut .

Suntem departe de un atac cibernetic în stil Wannacry. Deși scurgerea este mică, o echipă dedicată monitorizării conturilor afectate de această scurgere a fost înființată de către Revolut. Compania dorește să sublinieze că nu a avut loc nicio încercare de furt de fonduri, reprezentanții săi adăugând că detaliile cardurilor de credit sunt hashing criptografic și, prin urmare, protejate. „Banii tăi sunt în siguranță și îți poți folosi cardul și contul ca de obicei”, spune compania. Banca online nu a putut furniza detalii despre informațiile furate clienților săi, dar autoritatea de reglementare bancară lituaniană consideră că numele, adresele, numerele de telefon și datele cărților de credit au fost probabil compromise.

Dacă serviciul bancar vrea să fie liniștitor, nu exclude ca clienții săi să fie ținta unor campanii de phishing în viitorul apropiat. Revolut susține că nu și-ar contacta clienții prin SMS sau telefon cu privire la această scurgere și că orice încercare de a comunica prin aceste mijloace ar trebui considerată o înșelătorie. Și într-adevăr, la doar câteva ore după ce a fost dezvăluită scurgerea, utilizatorii băncii au distribuit capturi de ecran pe rețelele de socializare afișând mesaje care conțin link-uri către site-uri de phishing .

Trecerea la digital nu este o garanție de securitate pentru bănci. Dimpotrivă. Fie online sau „tradiționale”, serviciile bancare se confruntă cu probleme la un moment dat, fie din cauza infractorilor cibernetici, fie din cauza unei simple defecțiuni hardware.

Distribuie.

Marian Ciobanu, redactor-şef pentru publicaţia Geeki.ro, pasionat de tehnologie, maşini, divertisment nerd, ştiinţa şi jocuri video, îmi place să testez telefoane, laptopuri, dispozitive foto/video, tablete şi alte diferite gadgeturi iar aceste informaţii le împărtăşesc prin acest website.În perioada 2014-2018, am fost fondator şi redactor-şef la revista online de ştiri şi informaţii tehnologice BetIT, apoi din 2019, am început un nou proiect numit GEEKI, un portal de ştiri şi informaţii IT&C, unde puteţi găsi diverse articole despre Hi-Tech, Ştiinţă, divertisment nerd, jocuri video şi multe altele.În momentul de faţă folosesc un Samsung Galaxy S22 Ultra ca şi telefon principal pentru foto/video şi alte task-uri în serviciul website-ului, iar pentru conţinutul site-ului, şi bună gestionare a lui, folosesc un computer făcut "pe piese".

Lasa un raspuns