Știați că este ușor să semnați digital un document PDF? Indiferent de dispozitivul pe care alegeți să îl utilizați, crearea unei semnături digitale și utilizarea acesteia pentru a semna contracte și clauze este un proces rapid și simplu. Nu, nu este nevoie să folosiți scannere sau imprimante și puteți face acest lucru de pe un telefon mobil sau de pe un PC. Puteți chiar să trimiteți linkuri către alte persoane pentru a semna un document.
Acest ghid practic despre cum să semnați digital un document PDF de pe computer sau de pe telefonul mobil își propune să simplifice procesul și să vă învețe pas cu pas procesul. La urma urmei, nu este nimic mai important decât să eviți în mod semnificativ birocrația în viața ta de zi cu zi.
Cum să semnați digital un document PDF de pe telefonul mobil
Pasul 1: Mai întâi de toate, trebuie să descărcați aplicația Adobe Reader. De acolo, deschideți pur și simplu documentul PDF ales.
Pasul 2: Apăsați pe butonul de editare, apoi pe Fill and Sign.
Pasul 3: Poziționați cursorul deasupra locației semnăturii și apăsați pe pictograma care ilustrează un creion.
Pasul 4: Folosiți degetul sau un stilou tactil pentru a vă desena semnătura și apăsați pe Done pentru a o salva.
Pasul 5: Poziționați semnătura pe document și ajustați dimensiunea dacă este necesar. Apăsați pe pictograma din colțul din stânga sus al ecranului pentru a salva.
Pasul 6: Apăsați pe pictograma de partajare și pe „Partajați o copie” pentru a trimite documentul destinatarului.
Pasul 7: Acum trebuie doar să selectați un contact sau o locație pentru a trimite documentul.
În plus față de procedura făcută pe mobil, puteți face acest lucru și pe calculator sau tabletă. Procesul este, în esență, același. Adobe Reader este disponibil pentru Android și iOS.
Cum să semnați digital documentele PDF pe computerul dvs.
Dacă vă simțiți mai confortabil să semnați documentele PDF pe computer, aflați că procesul de semnare este la fel de ușor sau chiar mai simplu. Chiar dacă sistemul dvs. de operare este Windows sau Mac. Aflați cum să semnați digital un document PDF de pe computerul dumneavoastră:
Pasul 1: Deschideți documentul PDF în Acrobat sau Reader. Faceți click pe pictograma „Signature” (Semnătură) din bara de instrumente. Alternativ, selectați Tools > Fill and Sign (Instrumente > Umplere și semnătură) sau selectați Fill and Sign (Umplere și semnătură) în panoul din dreapta.
Pasul 2: Acum apare instrumentul Fill and Sign (Umple și semnează). Faceți click pe Completare și semnare.
Pasul 3: Puteți alege culoarea dorită pentru a completa formularul PDF. Faceți click pe butonul „Colour” (Culoare) din meniul Fill and Sign (Umplere și semnalizare) și alegeți culoarea dorită. În mod implicit, culoarea semnăturii este negru. Pentru a păstra culoarea implicită a semnăturii, asigurați-vă că opțiunea „Păstrați culoarea semnăturii” este debifată.
Un avantaj pentru cei care doresc să-și semneze documentele PDF cu Adobe Reader este că acesta este disponibil atât pe PC, cât și pe Mac.
O altă modalitate de a semna digital un document pe computer este prin intermediul Word:
Pasul 1: deschideți documentul care urmează să fie semnat și faceți click pe „File” în colțul din stânga sus, apoi pe „Information” și apoi pe „Protect Document”. În ecranul următor, faceți click pe „add a digital signature”.
Pasul 2: Acum va apărea o fereastră în care trebuie să completați alte informații, cum ar fi „tipul de angajament”, pentru a alege funcția semnăturii (dacă dumneavoastră ați creat, aprobat sau ați creat și aprobat acest document) și, de asemenea, spațiul „scopul semnării acestui document”. După ce ați completat ambele spații, faceți click pe „sign” și gata, documentul a fost semnat cu succes.