Social media a devenit, de câțiva ani încoace, parte importantă a vieții fiecărei persoane. Pe rețelele sociale postează momentele extraordinare, dar și pe cele mai puțin bune.
Pentru afaceri, de orice tip ar fi ele, este important să fie aproape de cei ce formează publicul lor, acolo unde ei își petrec momentele de respiro în fiecare zi: pe rețelele de social media. Asta nu înseamnă că toate businessurile trebuie să fie pe toate rețelele de socializare, că nu este întocmai așa.
Însă toate businessurile, în funcție de profilul lor, trebuie să își optimizeze profilele și conținutul în funcție de rețea. Fiind o mare aglomerație peste tot, este important să știe fiecare cum să iasă în față și să ajungă la cei care pot să îi devină clienți.
Cunoștințele de SEO poți să le ai, însă la un nivel foarte general. Așa că îți recomandăm să alegi să participi la cursuri SEO de unde vei afla informații mult mai specifice, care te vor ajuta enorm în dezvoltarea profilelor de social media atât pentru tine, dacă lucrezi la un brand personal, cât și pentru afacerile pentru care lucrezi.

Aceste cursuri de SEO sunt bune, nu doar pentru începători, ci și pentru cei care activează în domeniu și își doresc să fie mereu la curent cu noutățile și cu schimbările.
Cum să optimizezi profilele de social media pentru SEO
Orice persoană care vrea să lucreze la personal branding sau lucrează în comunicare pe partea de social media trebuie să fie atentă la următoarele detalii care pot să facă o mare diferență.
1. Totul începe cu optimizarea profilelor de social media, iar cei mai simpli pași sunt:
- folosește cuvinte cheie în descriere;
- numele și username-ul să fie unul original, în ton cu brandul și ușor de recunoscut;
- nu uita nici de linkul care să ducă spre site-ul tău sau cel puțin spre un landing page.
2. Folosește cuvinte cheie în postări, la fel cum faci și când vine vorba despre site, articole sau advertoriale. Caută acele keywords care sunt relevante pentru afacerea pentru care lucrezi și apoi integrează-le în conținutul pe care urmează să îl postezi. Nu uita să păstrezi un ton natural, pentru ca cei care citesc textele să nu simtă că este un cuvânt sau o frază împinsă în față.
3. Creează conținut care merită să fie share-uit de către cei la care ajunge. Acesta are șanse mai mari să fie indexat de motoarele de căutare și astfel să fie scos în față. Iată câteva exemple: imagini atractive, infografice cu date interesante, videouri cu informații educative, ghiduri utile etc.
4. Adaugă hashtaguri specifice, atât brandului, cât și domeniului. Fă o combinație între cele specifice, de nișă și cele generale. Așa vei putea ajunge la un public cât mai larg. Nu uita să creezi un hashtag al brandului, pe care doar tu să îl folosești și care să fie ușor de recunoscut.
5. Optimizează link-urile pe care le pui în descriere, bio sau chiar și în postări. Evită să folosești URL-uri foarte lungi și mai bine apelează la tool-uri care le scurtează și le poți și personaliza. Mai mult decât atât, folosește call to actions puternice care să îi facă pe oameni să dea click pe link și apoi să îl dea mai departe altor persoane care pot să fie interesate de subiectul despre care discuți.
6. Folosește videouri de calitate, optimizate și care conțin cuvinte cheie, atât în descriere, cât și în titlu sau în subtitrări. Postează videourile pe toate canalele de socializare, însă ai grijă ca și formatul să fie optimizat pentru fiecare în parte.
7. Creșterea engagementului publicului tău este foarte importantă atunci când vine vorba ca mesajul pe care îl transmiți să ajungă la cât mai multă lume. Și, pentru că nu întotdeauna social media înseamnă și vânzări, trebuie să știi că notorietatea este de multe ori mai importantă.
SEO și social media au multe în comun, deși la o primă vedere nu pare neapărat. Acestea merg mână în mână când vine vorba despre promovare și trebuie să știi cum să le combini pentru a avea cele mai bune rezultate.