Sony a înregistrat un trimestru impresionant în ceea ce privește vânzările de PlayStation 5, cu un total de 4.9 milioane de unități vândute în al doilea trimestru financiar care s-a încheiat pe 30 septembrie. Această performanță aduce numărul total de console PS5 vândute la 46.6 milioane de la lansarea modelului în noiembrie 2020.
Deși nu a atins cifrele de vânzări din perioada sărbătorilor de anul trecut, Sony a reușit să vândă cu 1.6 milioane de unități mai mult decât în aceeași perioadă a anului 2022. Inițial, compania s-a confruntat cu probleme legate de lanțul de aprovizionare, care au împiedicat producția consolei, dar a reușit să-și intensifice producția după ce aceste probleme au fost depășite.
Pentru a-și atinge obiectivul de a livra 25 de milioane de unități PS5 în acest an financiar, Sony va trebui să vândă încă 16.8 milioane de unități. Este o cifră ambițioasă, având în vedere că în întregul an financiar 2022 au fost vândute doar 19.1 milioane de console PS5. Totuși, președintele Sony, Hiroki Totoki, este încrezător că acest obiectiv este „ceva ce compania poate atinge foarte ușor”.
În plus față de hardware, Sony a raportat vânzări de 67.6 milioane de jocuri în al doilea trimestru, dintre care doar 4.7 milioane sunt titluri first-party. Se așteaptă ca vânzările de jocuri first-party să crească în trimestrul următor, în special datorită succesului jocului Marvel Spider-Man 2, care a vândut 5 milioane de unități în primele 11 zile de la lansare.
Această performanță subliniază poziția dominantă a Sony în industria jocurilor video și anticiparea creșterii vânzărilor în perioada sărbătorilor, mai ales cu lansarea modelelor mai mici de PS5, care sunt așteptate să stimuleze și mai mult cererea.