Tesla pregătește un nou Model 3: la ce ne putem aștepta?

By
Marian Mărian
Redactor
Marian prezintă un interes ridicat față de marketingul digital. Acesta consideră că internetul e un mediu minunat care oferă oportunități nelimitate utilizatorilor de a se dezvolta...

Mai multe surse susțin că Tesla se pregătește să lanseze un Model 3 cu aspect îmbunătățit. Modelul, unul dintre cele mai bine vândute de Tesla, va rămâne astfel cel mai accesibil al producătorului auto, chiar și cu noile modificări. Pe plan intern, echipa i-a dat numele de cod „Highland”.

Noile caracteristici pe care le-ar avea modelul îmbunătățit ar include creșterea performanțelor și noi ecrane – ambele esențiale pentru clienți. Din perspectiva producătorului, însă, obiectivul este în primul rând de a reduce cât mai mult posibil componentele lui Model 3 pentru un proces de producție mai simplu. Dacă totul merge bine, acest lucru va reduce costurile și va optimiza eficiența fără a afecta prea mult prețurile pentru clienți.

Noua versiune de Model 3 ar urma să intre în producție încă din trimestrul al treilea al anului 2023

Potrivit aceleiași surse, producția pentru noul Model 3 va începe în 2023, în timpul celui de-al treilea trimestru al Tesla. Această va avea loc în Fremont, California și Shanghai, China. Deocamdată, însă, niciun anunț oficial nu a fost făcut de Tesla. Mai mult, aceștia nu au dezvăluit încă nicio schimbare care ar urma să vină ca parte a modelului Highland.

Tesla este unul dintre puținii producători care utilizează prese Giga, construite de IDRA Group, pentru a construi majoritatea șasiurilor într-o singură operațiune. Tesla a fost, de asemenea, unul dintre primii care au adoptat pachetele de baterii ca elemente structurale. Iar această eficiență, opțiunile de autonomie redusă și costurile de exploatare reduse mențin profitabilitatea Tesla la un nivel ridicat în comparație cu alți producători auto.

Reuters ne amintește că în al treilea trimestru al anului 2022, Tesla a vândut profitabil fiecare mașină cu 9.500 de dolari în medie, mult mai mult decât câștigurile per mașină ale Toyota în aceeași perioadă, de doar 1.300 de dolari în plus. Chiar dacă acest lucru ar putea fi privit ca un succes, de la sfârșitul lunii noiembrie 2021, acțiunile Tesla au scăzut în valoare. Nu este o surpriză atunci când luăm în considerare toate știrile negative care înconjoară în prezent producătorul auto.

În plus, vânzările Tesla au scăzut în China în ultimele 10 luni din cauza vehiculelor concurente, cum ar fi Qin (BYD) și SUV-urile Han. Pentru a încerca să se redreseze, Tesla a redus prețurile cu 9%.

Presiunea este în creștere pentru producătorii de vehicule electrice, cum ar fi Ford, Kia și Peugeot, având în vedere lansarea recentă a mai multor modele noi. Acest lucru este doar exasperat de preluarea fără precedent a Twitter de către Elon Musk și de deciziile sale viitoare cu risc ridicat asociate pentru platforma de socializare. Aceste acțiuni au făcut ca mulți foști investitori care au crezut în companiile aflate sub Elon Musk să își piardă încrederea.

Etichetat:
Distribuie acest articol
Redactor
Urmăriți:
Marian prezintă un interes ridicat față de marketingul digital. Acesta consideră că internetul e un mediu minunat care oferă oportunități nelimitate utilizatorilor de a se dezvolta și de a-și exprima creativitatea. Cu o experiență vastă în copywriting, Marian a redactat articole pentru revista online de ştiri şi informaţii tehnologice BetIT, în perioada 2016-2018. Apoi, din 2019, Marian a preluat rolul de Redactor-șef adjunct și SEO Specialist în cadrul portalului de ştiri şi informaţii IT&C intitulat GEEKI. Pe lângă capabilitățile sale de gândire critică, fiind capabil să facă diferența între corelație și cauzalitate în domeniul SEO, acestuia îi place, de altfel, să scrie articole despre diverse subiecte ce țin de tehnologie, știință și divertisment.