Timpul petrecut de copii în fața ecranelor a crescut semnificativ în timpul pandemiei

Un studiu recent publicat în Jama a constatat că, în timpul pandemiei, copiii și adolescenții au petrecut mult mai mult timp în fața ecranelor decât înainte. În medie, timpul petrecut de copii în fața ecranelor a crescut cu 52% – sau 84 de minute pe zi – în timpul pandemiei, comparativ cu media zilnică de doar 2,7 ore de dinainte de pandemie.

În medie, în timpul pandemiei, copiii și adolescenții din întreaga lume au petrecut 4,1 ore în fața unui ecran în fiecare zi. Cea mai mare creștere în rândul copiilor cu vârste cuprinse între 12 și 18 ani a fost înregistrată în cazul utilizării calculatoarelor și a dispozitivelor; cu toate acestea, acest rezultat a inclus și timpul atribuit vizionării de filme și seriale la televizor și jocurile video.

Oamenii de știință au integrat date din 46 de studii anterioare, care au inclus 29.000 de subiecți cu vârsta de 18 ani sau mai tineri. Vârsta medie a fost de 9 ani, iar 57% dintre participanți erau bărbați și 43% femei, provenind din întreaga lume, inclusiv din Asia, Europa, America de Nord, America de Sud și Australia.

Studiul a constatat că nivelul de stres al părinților și timpul petrecut în fața ecranelor în timpul pandemiei au fost factori asociați cu creșterea utilizării ecranelor de către copii.

Potrivit cercetătorilor, este posibil ca unii copii să fi sporit timpul petrecut în fața ecranelor doar atunci când școlile au fost închise, dar pentru alții, „obiceiurile problematice de utilizare a ecranelor” au devenit o obișnuință.

Distribuie
Marian Mărian

Marian Mărian

Marian prezintă un interes ridicat față de marketingul digital. Acesta consideră că internetul e un mediu minunat care oferă oportunități nelimitate utilizatorilor de a se dezvolta și de a-și exprima creativitatea. Cu o experiență vastă în copywriting, Marian a redactat articole pentru revista online de ştiri şi informaţii tehnologice BetIT, în perioada 2016-2018. Apoi, din 2019, Marian a preluat rolul de Redactor-șef adjunct și SEO Specialist în cadrul portalului de ştiri şi informaţii IT&C intitulat GEEKI. Pe lângă capabilitățile sale de gândire critică, fiind capabil să facă diferența între corelație și cauzalitate în domeniul SEO, acestuia îi place, de altfel, să scrie articole despre diverse subiecte ce țin de tehnologie, știință și divertisment.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *