Cultura

Top 10 Reclame interzise si controversate

Reclame interzise – Toată lumea este probabil obişnuită cu conceptul de reclame, acestea au rolul de a promova un anumit produs sau serviciu şi în funcţie de conceptul fiecărei reclame în parte, abordarea poate fii una amuzantă său formală, scopul final fiind atragerea unui public mai larg către respectivul produs. Începând cu secolul 20 era reclamelor a explodat şi astfel au apărut din ce în ce mai multe până în anul 1940 când apariţia televizorului a determinat mutarea reclamelor de la panouri publicitare la reclame televizate.

Astăzi vorbim despre 10 reclame vechi extrem de nepotrivite ce în ziua de astăzi cu siguranţă ar fii interzise. De ce? Ei bine să spunem că umorul folosit în respectivele reclame era potrivit pentru vremea respectivă şi reflectă problemele din societatea secolului 20, de la rasism la subjugarea femeii, aceste 10 reclame cu siguranţă vă vor da de gândit.

10. Kelloggs Pep 1938

Reclame interzise
Reclame interzise

Pe locul 10 avem reclama cerealelor Kelloggs Pep apărută în 1938. Pentru vremea respectivă, cerealele Kellog aduceau un bonus, acestea erau primele cereale ce conţineau vitaminele b şi d în compoziţie. Ilustraţia din reclama însă, pune în valoare inovaţia printr-o metodă ce astăzi probabil nu ar scăpa necritică. După cum puteţi vedea, cu cât o femeie munceşte mai mult cu atât este mai drăguţă, aceasta este părerea sexistă a bărbatului din reclamă.

Desenul din colţul reclamei explica mai detaliat secretul femeii care mănâncă cereale Kellog PEP pentru a putea spală, gătii şi călca toată ziua. Dacă angajaţii unei astfel de companii de proporţii s-au gândit cu adevărat la calitatea reclamei şi asta este cea mai bună variantă găsită, ne putem imagina cum erau femeile privite în societate din 1930.

9. Palmolive 1924

Reclame interzise
Reclame interzise

Locul 9 Nu este foarte diferit faţă de locul 10, chiar dacă vorbim despre produse diferite, în ambele cazuri femeile nu sunt văzute cu ochi buni. În 1924 apare această reclamă a sapanului palmolive şi conform citatului mare adăugat ilustraţiei, bărbaţii nu îşi pun întrebarea cât de deşteaptă este o femeie ci cât de frumoasă este, punând în evidenţă, din nou, statutul social al femeii la începutul secolului 20. Aşa că, dacă o femeie se spala cu săpun palmolive. restul nu prea mai conta.

8. Fairy 1897

Reclame interzise
Reclame interzise

Că tot vorbeam despre săpun, pe locul 8 schimbăm puţin scenariul şi trecem la rasism. Deşi nu am putut afla exact anul publicării acestei reclame, diverse surse menţionează reclamă ca fiind creată în 1897, cert este că anul publicării nu poate fii mai vechi de 1875, când firma săpunului Fairy a fost înfiinţată. Dacă nu vă daţi direct seama ce este greşit la reclamă, ei bine, un copil alb întreabă un afro-american de ce nu se spala cu săpunul fairy astfel nu numai că se fac referinţe la culoarea neagră a pielii copilului, culoare considerată inferioară cât şi la situaţia financiară a africanilor, copilul negru fiind ilustrat desculţ.

7. Chlorinol

Reclame interzise
Reclame interzise

Locul 7 este, asemenea numărului anterior, o reclamă rasistă, de această dată la produsul toxic chlorinol. Nu prea avem despre ce discuta în acest caz cu excepţia faptului că afro-americanii reprezentaţi în reclamă stau într-o barcă alături de o altă persoană afro-americană ce şi-a schimbat culoarea din negru nativ într-un alb palid, acest lucru ilustrează efectele chlorinolului care este o substanţă toxică asupra pielii şi simultan subjuga rasă neagră din cauza culorii pielii. După cum am spus, explicaţiile nu sunt necesare, ilustraţia vorbind de la sine.

6. Cocaine 1885

Reclame interzise
Reclame interzise

Locul 6 este ocupat de o reclamă publicată în 1885 în farmaciile din New York, subiectul reclamei? Picături de cocaină, utilizate că anestezic local în stomatologie. Doreai să scoţi o măsea? Ei bine acest produs îţi garanta bună starea în decursul procedurii de extracţie. În respectiva substanţă exista, după cum am spus, cocaină însă numai 5 la sută din medicament era aplicat pe măseaua cu pricina. Ceea ce este şi mai interesant e faptul că în ilustraţia reclamei vedem 2 copii fericiţi, motivul fiind evident.

5. 7up 1950

Reclame interzise
Reclame interzise

Probabil toţi dintre noi am ajuns la doctor dintr-un motiv sau altul, concluzia fiind că nu mai avem voie să bem băuturi acidulate, fie ele cola sprite sau seven up. De ce? pentru că au un conţinut mare de zahăr şi nu sunt sănătoase. Ei bine… situaţia stătea diferit acum 60 de ani, când a apărut această reclamă la 7up, nu numai că băutura acidulată era recomandată ca fiind bună pentru bebeluşi de 11 luni ci şi mai mici de atât. În 1950 7up îşi promova produsul sugerând mamelor să toarne eventual suc în laptele pentru bebeluşi pentru a le oferii o băutură cu gust mai plăcut.

4. Schiltz 1952

Reclame interzise
Reclame interzise

Locul 4 este ocupat de reclamă berii schiltz care a apărut în Statele Unite în 1952. Conform posterului şi a ilustraţiei de pe acesta, datorită berii schiltz, bărbaţii nu sunt nervoşi pe nevestele acestora când ard mâncarea. Vedem cum majoritatea reclamelor de la vremea respectivă se bazau pe diverse stereotipuri, bărbatul care în mod normal ar fi fost nervos şi ar fi agresat nevasta, a băut bere schiltz şi toate problemele s-au rezolvat, o mentalitate destul de înapoiată pentru anii 50.

3. Mr Leggs 1970

Reclame interzise
Reclame interzise

Pe locul 3 avem poate una dintre cele mai grafice reprezentaţii are subjugării femeii. Compania mr Leggs producea pantofi şi îşi promova produsele cu reclame controversate chiar şi pentru anii 1970. Cu toate că ea era o leoaică, pantofii achiziţionaţi de la Mr Leggs au făcut-o să îşi dorească să fie călcată în picioare, cam asta ar fi traducerea descrierii produsului. Simplul fapt că femeia este ilustrată ca fiind un covor face această reclamă suficient de inadecvată pentru a fii scoasă de pe orice post de televiziune sau ziar din zielel noastre.

2. Lukies

Reclame interzise
Reclame interzise

Dacă eşti copil şi citesti acest articol probabil îţi palce tot ce ţine de Moş Crăciun, în realitate tuturor copiilor le place Moş Crăciun, ce nu ştiu ei este că bărbosul cu cadouri obişnuia să fumeze … sau cel puţin aşa a fost reprezentat în reclamă ţigărilor Lukies. Cum poate promova un astfel de personaj îndrăgit de copii ţigările? Ei bine, nu poate, sau cel puţin nu mai poate, având în vedere că în trecut multe astfel de greşeli au fost trecute cu vederea.

1. joystick

Reclame interzise
Reclame interzise

Pe Locul 1 se afla una dintre cele mai perverse reclame văzute de mine. Dacă la numerele anterioare reclamă mai avea câte o legătură cu produsul, nu mai este cazul. Pe scurt, reclama este făcută special pentru un joystick. Totul este normal până când, după cum ne arată ilustraţiile şi citatul evidenţiat, cu cât îl strângi mai bine, cu atât mai mult se întăreşte, nu mai e nevoie să intru în detalii pentru că reclama nu are nicio legătură cu produsul său cu mesajul pervers transmis,

Acest articol a fost facut de catre ScienceFacts si adaptat de catre Geeki.ro, va rugam sa vizionati si video-ul din inceputul articolului acesta fiind foarte bine explicat cu imagini si parti video intuitive. Daca v-a placut acest articol va rugam sa tineti cont ca va puteti abona la canalul ScienceFacts si chiar dona pe Patreon-ul acestui canal.

Etichete

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
Close