Pandemia a dus la schimbari majore in societate, domeniul economic avand de suportat pagube importante. Din cauza restrictiilor impuse de autoritatile statului, multe dintre afaceri au fost obligate sa isi modifice activitatea sau chiar sa-si inchida portile pentru o perioada scurta sau mai lunga de timp. Una dintre preocuparile managerilor in aceste conditii a fost oferirea unui mediu de lucru cat mai sigur, care sa permita desfasurarea proiectelor curente, chiar daca situatia este complicata.
Aparitia unor cazuri de covid poate avea efecte nebanuite din cauza carantinarii, ceea ce a presupus inchiderea unor spatii de productie, oprirea activitatii unor birouri intregi si, implicit, la pierderi financiare substantiale. O solutie utila a fost si este apelarea la telemunca. Munca de acasa, desfasurata cu ajutorul Internetului, a salvat multe business-uri. Apelarea la telemunca presupune achizitia unor dispozitive informatice destul de scumpe si greu de procurat. O alternativa poate fi utilizarea unor echipamente la mana a doua functionabile, care necesita o investitie mult mai mica. Daca vrei sa oferi angajatilor cele mai bune calculatoare second hand destinate lucrului de acasa, intra pe site-ul Interlink.ro si descopera oferta bogata de produse disponibile.
Iata 5 metode de implementat prin care oferi siguranta angajatilor in timpul pandemiei!
- Munca de acasa duce la evitarea contactelor, mai ales in cazul angajatilor ce lucreaza in mod obisnuit in spatii aglomerate de birouri. Trecerea la telemunca nu presupune complicatii, deoarece Internetul de mare viteza este disponibil peste tot in Romania, iar preturile abonamentelor sunt mai mult decat accesibile. Mai mult de atat, nu este necesara achizitia unor computere superperformante, ci este suficienta utilizarea unor calculatoare la mana a 2-a, care, desi nu sunt noi, fac fata cu brio necesitatilor obisnuite muncii de birou;
- In cazul in care munca de acasa nu este posibila, exista si solutia lucrului pe schimburi, ceea ce permite distantarea sociala ceruta de regulile impuse in perioada pandemiei. Cu siguranta, unii dintre angajati vor prefera sa lucreze in schimbul doi si sa-si petreaca diminetile acasa, facand alte activitati preferate;
- Testarea periodica a angajatilor poate sa faca diferenta prin identificarea din timp a unor cazuri de persoane infectate si prin carantinarea acestora la domiciliu. In acest mod se evita raspandirea virusului la un numar mare de lucratori, ceea ce ar putea duce la inchiderea businessului. Aceasta activitate este relativ usor de pus in practica, in conditiile in care testele rapide sunt disponibile in farmacii, au preturi accesibile si pot fi realizate chiar la domiciliu;
- Un filtru de aer performant, asezat intr-un birou aglomerat, poate sa filtreze pana la 99,9 % din virusurile ce ar putea exista in interior. In plus, un astfel de dispozitiv opreste si alte particule, cum ar fi alergenii sau substantele poluante;
- Un sterilizator cu ultraviolete distruge microorganismele din aer si de pe suprafete prin simpla prezenta a luminii emise. Cu ajutorul lui angajatii isi pot dezinfecta obiectele personale, precum telefoanele mobile, cheile, laptopurile etc., ceea ce poate sa reduca semnificativ pericolul transmiterii bolilor.
In concluzie, managerii companiilor mai mici sau mai mari trebuie sa stie ca exista solutii la indemana prin care pot sa asigure angajatilor un mediu sanatos de lucru, unde sa-si desfasoare in continuare activitatea.
Sursa foto: Ro.pinterest.com, Shutterstock.com