Twitter a confirmat marți (17) că blochează în mod intenționat unele aplicații terțe, precum Tweetbot și Twitterific, care nu mai lucrează de câteva zile fără nicio manifestare din partea rețelei de socializare. Un tweet din profilul @TwitterDev a explicat că compania doar „își impune regulile API de lungă durată”, ceea ce poate bloca unele aplicații.
Problemele au început joi (12), când unele aplicații de la terți au încetat să mai funcționeze pe Twitter. După o tăcere de patru zile, explicația rețelei de socializare a fost neclară . Pe lângă faptul că nu explică clar ce reguli sunt încălcate , compania nici măcar nu a plasat un link pentru a ghida utilizatorii .
Lăsarea utilizatorilor „în vid” devine o constantă pe Twitter, după ce concedierile în masă efectuate de Elon Musk la începutul lunii noiembrie au lovit echipa de comunicare a rețelei de socializare. Într-un schimb de mesaje intern obținut de The Information , un inginer senior a susținut că întreruperile aplicațiilor terțe sunt „intenționate” .
Ce spun dezvoltatorii de aplicații terți?
Una dintre aplicațiile care s-a prăbușit săptămâna trecută, managerul de contact și mesagerie Tweetbot, a intrat în funcțiune pentru scurt timp duminică (15), după ce creatorul aplicației, Paul Haddad, și-a schimbat cheile API. Dar soluția a fost de scurtă durată și, în câteva ore, aplicația iOS s-a prăbușit definitiv.
Interesant este că alte aplicații Twitter terțe precum Albatross și Fenix, care promit navigare fără reclame pe serviciul de microblogging, continuă să funcționeze normal.
Asta l-a determinat pe Haddad să posteze un apel pe Mastodon, rețeaua de socializare rivală a Twitter: „Dacă există vreo regulă de lungă durată pe care am încălcat-o inconștient în ultimii 10 ani, ne-ar plăcea să știm ce este, astfel încât, dacă este posibil, , îl putem pune în aplicare.”