Twitter a introdus o nouă funcție care le permite abonaților Blue să posteze tweet-uri de până la 10.000 de caractere, o încercare a rețelei sociale de a concura cu o platformă de newslettere. Împreună cu aceasta, Twitter a adăugat și suport pentru formatul textului bold și italic.
Extinderea postărilor pe Twitter
În februarie, rețeaua socială a introdus tweet-uri de până la 4.000 de caractere pentru abonații Blue, pentru a încuraja oamenii să publice postări mai lungi în loc de fire de discuții. Această încercare a companiei de a promova scrierea pe termen lung vine într-un moment în care Elon Musk introduce instrumente de monetizare a creatorilor. Joi, acesta a anunțat că creatorii pot aplica pentru monetizare și pot oferi abonamente utilizatorilor. În următoarele 12 luni, Twitter va da întreaga sumă de bani creatorilor, după ce plătește taxa de 30% către Apple sau Google. După aceea, taxa Apple / Google va scădea la 15%, iar compania de social media va lua o mică taxă de la creatori.
We’re making improvements to the writing and reading experience on Twitter! Starting today, Twitter now supports Tweets up to 10,000 characters in length, with bold and italic text formatting.
— Twitter Write (@TwitterWrite) April 14, 2023
Sign up for Twitter Blue to access these new features, and apply to enable…
Regulile Twitter pentru monetizare
Cu toate acestea, termenii Google indică faptul că percepe numai 15% din taxele de abonare. Prin urmare, nu este clar de ce Musk a spus că taxa căutării este de 30%. În prezent, creatorii pot oferi abonamente la prețuri lunare de 2,99 dolari, 4,99 dolari și 9,99 dolari. Regulile Twitter indică faptul că creatorii trebuie să aibă cel puțin 18 ani, să aibă 10.000 de utilizatori activi și să fi postat cel puțin 25 de tweet-uri în ultimele 30 de zile pentru a fi eligibili pentru monetizare. În prezent, programul de monetizare al Twitter este disponibil doar pentru utilizatorii din Statele Unite, dar Musk a declarat că compania lucrează la extinderea programului în alte țări.
Concurența dintre Twitter și Substack
Această reluare a monetizării este practic o rebranduire a programului Super Follows al companiei, introdus pentru prima dată în 2021. Musk a adăugat doar câteva caracteristici, cum ar fi formatarea textului și videoclipurile mai lungi, pentru a face să pară că este un nou instrument. Scrierea pe termen lung nu este nici ea o noutate. În iunie anul trecut, compania a introdus un program numit Twitter Notes pentru scriitorii selectați. Însă acel program a fost închis sub conducerea lui Musk. După ce a preluat compania, acesta a închis și instrumentul de newsletter Revue, start-up-ul achiziționat de Twitter în 2021.
Twitter se află și într-o luptă acerbă cu platforma de newslettere Substack, care a introdus recent un feed similar cu Twitter-ul numit Notes. În ultimele zile, rețeaua socială a început să blocheze legăturile către Substack și chiar a interzis răspunsurile, retweet-urile sau marcarea cu semn de carte a tweet-urilor cu legături către serviciul de newslettere. Când Matt Taibbi, care a scris de mai multe ori pe Twitter, a spus că se va muta la Substack Notes, Musk l-a acuzat că ar fi angajat al Substack (Spoiler: nu este). Musk a acuzat și faptul că Substack încearcă să descarce o porțiune masivă din baza de date Twitter pentru a-și lansa propriul serviciu. Această afirmație a fost respinsă de CEO-ul Substack, Chris Best.