Într-un interviu acordat IGN , Dario Casali , proiectantul de nivel Valve din 1996, a vorbit despre procesul de creație al studioului, mai ales când vine vorba despre franciza Half-Life , care, după mai bine de 12 ani, a revenit la lumina reflectoarelor cu confirmarea Half-Life: Alyx , care va avea loc între evenimentele primelor două jocuri.
Dezvoltatorul s-a ocupat de Half-Life 2 , care, împărțit în episoade, s-a sfârșit și cel de-al treilea capitol dar nu a mers așa cum a fost planificat. Potrivit lui Casali, unul dintre motivele principale pentru care episodul 3 nici măcar nu a fost planificat a fost o oboseală cauzată de nenumăratele întârzieri de care compania suferise pentru a adăuga tot conținutul pe care și-l dorea la joc.
Planificat să fie o trilogie a extinderilor la povestea originală, episoadele care vor fi lansate pe măsură ce capitole suplimentare au apărut mai mult ca secvențe. Cu toate acestea, fereastra de doi ani între prima și a doua piesă nu a fost suficientă pentru a livra ceva dorit de Valve , ceea ce a făcut ca capitolul 2 să „fugă” de conceptul inițial al seriei.
„Bine, poate această afacere a episodului ar fi un concept bun, dar nu performăm incredibil de bine sau realizăm destul de repede lucrurile”, a clarificat Casali, spunând că Valve nu urmărește proiecte care nu sunt promițătoare sau nu răspund.
Prin urmare, Half-Life: Alyx este noua încercare de a reînvia seria, de data aceasta cu o nouă abordare.