Vizionarea a 30 de minute de Netflix poluează la fel de mult precum o călătorie de 6 km cu mașina

Potrivit unui studiu realizat de Tradingplatforms, vizionarea a 30 de minute de filme și seriale pe Netflix eliberează aproximativ 1,6 kg de CO2. Aceasta este echivalentul unei călătorii de 6 km cu mașina. O cifră aparent mică, dar dacă ne gândim că, în fiecare zi, abonații Netflix urmăresc mii de ore de conținut la nivel mondial, aceasta devine semnificativă.

„Serviciile de streaming sunt din ce în ce mai populare, dar ele vin și cu un cost ascuns pentru mediu”, scrie Edith Reads pe blogul Tradingplaftorms. „Desigur, Netflix nu este singurul serviciu digital care are o amprentă de carbon uriașă cauzată de centrele sale de date.”

În mod evident, Netflix este conștient de amprenta pe care o lasă asupra mediului înconjurător, compania însăși subliniind că și-a stabilit obiective pentru a reduce cât mai mult posibil poluarea. „Netflix și-a stabilit obiective ambițioase de reducere a emisiilor, dorind să devină o companie neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon foarte curând”.

Deși Netflix nu va atinge niciodată un nivel zero de emisii de CO2, la fel ca și alte companii mari, se poate apropia de neutralitatea emisiilor de carbon. Cu alte cuvinte, Netflix și-ar putea stabili un obiectiv de creștere a procentului de energie provenită din surse regenerabile pentru a ajunge la paritate în raport cu poluarea. De asemenea, ar putea investi în proiecte și inițiative de cercetare axate pe conservarea mediului.

Potrivit TradingPlatforms, emisiile de carbon ale Netflix nu provin doar din streaming, ci și din birourile companiei și din gestionarea infrastructurii de bază a rețelei.

Distribuie
Marian Mărian

Marian Mărian

Marian prezintă un interes ridicat față de marketingul digital. Acesta consideră că internetul e un mediu minunat care oferă oportunități nelimitate utilizatorilor de a se dezvolta și de a-și exprima creativitatea. Cu o experiență vastă în copywriting, Marian a redactat articole pentru revista online de ştiri şi informaţii tehnologice BetIT, în perioada 2016-2018. Apoi, din 2019, Marian a preluat rolul de Redactor-șef adjunct și SEO Specialist în cadrul portalului de ştiri şi informaţii IT&C intitulat GEEKI. Pe lângă capabilitățile sale de gândire critică, fiind capabil să facă diferența între corelație și cauzalitate în domeniul SEO, acestuia îi place, de altfel, să scrie articole despre diverse subiecte ce țin de tehnologie, știință și divertisment.

Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *