Decembrie a fost cea mai proastă lună a anului 2021 pentru producătorii de automobile. În timp ce vânzările de mașini noi au scăzut cu 22,8% față de 2020 , Asociația Producătorilor de Automobile Europeni a publicat rezultatele pentru 2021, clasând cele mai populare mărci de pe piața europeană de automobile. Primul loc în clasament este producătorul auto german Volkswagen .
În ciuda unei scăderi de 6,7% a vânzărilor de la an la an, Volkswagen a fost cea mai populară marcă de mașini din Europa anul trecut, depășind toți rivalii, inclusiv Toyota și Peugeot. Gigantul auto german a vândut 1,08 milioane de unități din noile sale vehicule în cele 12 luni ale anului 2021. În timp ce Peugeot , care se află pe locul al doilea pe piață, a vândut 649.514 vehicule în aceeași perioadă, Toyota japoneza, care se află pe locul trei pe piața europeană de automobile, și-a crescut vânzările cu 9,1% pe parcursul anului, ajungând la 615.142 vânzări de vehicule noi.
Alături de Toyota, Hyundai Group a fost o altă companie care și-a crescut vânzările în Europa. Anul trecut, vânzările totale de vehicule noi Hyundai și KIA în Uniunea Europeană și Regatul Unit au ajuns la 828.337 de unități, în creștere cu 21,1% față de 2020. Acest lucru i-a plasat pe coreeni pe locul zece în clasamentul general al vânzărilor.
Pandemia a afectat negativ vânzările de mașini
Cu toate acestea, nu toate mărcile au reușit să închidă anul cu rezultate pozitive. Comparativ cu anul trecut, vânzările de automobile Alfa Romeo au scăzut cu 27,8%, până la 26.322 de unități. Vânzările anuale de mașini ale companiei japoneze Mitsubishi, care a anunțat că se va retrage în curând din Europa în 2020, au scăzut la 73.370 de unități. 2021 a fost un an prost și pentru Ford . Anul trecut, producătorul american de automobile a vândut cu 19% mai puține mașini noi în Europa decât în urmă cu un an .
Un total de 9,7 milioane de mașini noi au fost vândute în Europa în 2021, o scădere de 2,4% față de 2020. Potrivit reprezentanților Asociației Producătorilor Europeni de Automobile, scăderea vânzărilor este rezultatul unei lipse de semiconductori, care a afectat negativ aproape toate mărcile de pe piață. Vânzările de mașini noi sunt încă departe de nivelurile de dinainte de pandemie. Drept urmare, numărul de înmatriculări de vehicule noi în Uniunea Europeană în 2021 a fost cu 3,3 milioane mai puțin decât în 2019.