WordPress SEO
WordPress SEO

WordPress, ca și platformă, este destul de bine optimizat și rezolvă destul de multe probleme. Cel mai important lucru pe care îl face este faptul că, prin structura sa, permite tuturor paginilor să fie foarte ușor indexate de către motoarele de căutare.

WWW vs. NON WWW

Acesta este primul lucru pe care trebuie să îl faceți după ce ați instalat platforma. Eu recomand versiunea cu WWW din două motive simple:

  • toți utilizatorii sunt învățați să tasteze WWW înainte de domeniu
  • linkurile naturale sunt puse din obișnuință tot către varianta cu WWW

După ce ați făcut această setare, puteți merge și în Google WebmasterTools, la Configurare -> Setări și să selectați și de aici varianta preferată. Pasul acesta nu este obligatoriu, pentru că WordPress face asta din setările sale.

Dacă nu aveți blogul înscris în Google Analytics și Google Webmaster Tools (WMT), vă puteți ajuta de acest plugin. Există două câmpuri atât pentru Google, cât și pentru Bing. Dacă vă înscrieți site-ul și în Bing, veți avea șanse mult mai bune de indexare. Pentru Google Analytics, folosiți tot un plugin de la Yoast.

Selectați contul, profilul și scriptul de Analytics se va plasa automat.

Optimizare URL-uri

Structura permalinkurilor este primul lucru care trebuie schimbat. Setarea implicită pentru URL-uri este /?p=<postID>. Acest tip de URL nu este prietenos, pentru că nu conține cuvinte cheie. Varianta mea preferată este /nume-post/, dar puteți folosi și /an/luna/nume-post/. Setările pentru permalinkuri le găsiți în panoul de administrare WordPress, la Settings.

Setări permalinkuri pentru WordPress min

Următorul pas pe care trebuie să îl faceți este să mergeți la setările pluginului SEO pentru permalinkuri și să scoateți /category/ din URL. WordPress pune default acest cuvânt în URL, iar dacă nu scoateți asta, URL-urile vor arăta așa: /category/nume-categorie/ și /category/nume-post/. La celelalte setări nu trebuie să bifați nimic, pentru că se ocupă foarte bine WordPress în locul nostru.

Un alt lucru interesant pe care îl face pluginul la URL-uri este să scoată cuvinte generice ca „a”, „and”, „the” și orice caracter care nu este literă. Și caracterele:*, &, ^, %, $ etc. vor fi scoase și veți avea întotdeauna niște URL-uri frumoase și ușor de citit.

PRO TIP: Încercați pe cât posibil să faceți URL-urile cât mai scurte. O altă problemă pe care o rezolvă WordPress asupra URL-urilor este redirect-ul automat, care se face atunci când schimbăm un caracter în URL.

Acest lucru este foarte important pentru SEO, deoarece nu o să avem conținut duplicat pe bloguri și se transmite toată autoritatea de la o pagină la alta. Se întâmplă de multe ori să tastăm greșit titlul postării, URL-ul se creează automat și apoi o publicăm. Postul se poate indexa cu anumite cuvinte scrise greșit în URL.

Optimizare titluri pentru SEO

Titlul este cel mai important element SEO din orice pagina web, pentru că este primul element văzut de utilizatori, atunci când scanează rezultatele în Google.

Ele trebuie să conțină cuvinte cheie și să fie foarte atrăgătoare. Pluginul SEO ne permite să configurăm titlurile în funcție de tipul de pagină (pagină statică, post, categorie, tag).

La sfârșitul fiecărui articol veți găsi opțiunile pluginului pentru a modifica titlul și meta descrierea paginii. În plus, veți putea vedea cum pagina va fi listată în rezultatele din Google. Al doilea tab va face o mică analiză SEO a paginii în funcție de cuvântul sau cuvintele cheie pentru care vreți să le optimizați. În tabul trei nu are rost să faceți alte modificări, iar în tabul patru puteți schimba descrierile pentru Facebook și Google+.

Deși pluginul poate pune titlurile automat în funcție de setările voastre, sfatul meu este să profitați pe cât posibil de cele 70 de caractere și să le faceți cât mai sugestive, atractive și personalizate pentru fiecare pagină în parte. Eu nu prea folosesc setările de mai jos și, pentru fiecare articol în parte, pun un titlu și o descriere unică.

Optimizare social media

Un aspect foarte important în promovarea oricărui blog/site este social media. Pluginul vă oferă posibilitatea de configurare Facebook OpenGraph. Nu voi intra în detalii, vă spun doar că dacă aveți această opțiune bifată, pozele, titlurile, descrierile articolelor voastre se vor vedea mult mai bine în Facebook.

Configurare Facebook Opengraph min

Un alt lucru pe care trebuie să îl faceți este să vă legați contul vostru de Facebook cu blogul prin adăugarea unui admin. Pluginul se va conecta printr-o aplicație la Facebook și tot ce trebuie să faceți este să vă adăugați ID-ul profilului vostru. ID-ul vostru îl găsiți foarte ușor în URL. Dați click pe poza voastră de profil și în URL va apărea /photo.php?fbID=123455647456&set=. Dați copy & paste la ID și îl introduceți la setări.

Puteți adăuga și contul de Twitter, iar dacă nu aveți, vă sfătuiesc să vă faceți pentru că majoritatea bloggerilor sunt prezenți aici și puteți interacționa foarte ușor cu ei.

Adăugare cont Twitter min

Un alt aspect foarte important este adăugarea rel=author. Nu trebuie să faceți nimic special. În setările WordPress, la profilul utilizatorului, vă puteți adăuga linkul vostru de Google+. Dacă nu aveți cont, vă sfătuiesc să vă faceți.

Când cineva va căuta articolele voastre pe Google, veți apărea listați cu poza în rezultatele căutării. În felul acesta, puteți atrage mai multe clickuri din căutări.

Pentru ca articolele voastre să circule în social media, instalați un plugin pentru Social Sharing. Adăugați butoane pentru Facebook, Google+, Twitter, LinkedIn și poate Pinterest. Eu folosesc Slick Social Share Buttons, pentru ca îmi arată și statistici pentru fiecare articol în parte.

Optimizare imagini

Aici este foarte simplu. Când adăugați o imagine în galerie, aveți grijă ca numele imaginilor să conțină cuvinte sugestive pentru ce reprezintă imaginea și adăugați alt text (textul din spatele imaginilor, care este citit de motoarele de căutare). Cuvintele trecute în numele imaginii și în alt text trebuie să aibă legătură cu titlul articolului vostru.

Optimizare imagini pentru WordPress min

XML Sitemap

Sitemap-ul ajută motoarele de căutare să vă indexeze mai bine conținutul pe care îl adăugați în site. Pluginul lui Yoast face totul automat și nu trebuie decât să activați opțiunea. Dacă opțiunea este activă, pluginul va atenționa automat Google și Bing, iar articolul se va indexa mai repede. Bifați opțiunea de ping și către Yahoo! și Ask.

Următorul pas este să adăugați acest sitemap în Google Webmaster Tools. Adresa sitemap-ului creat nu este cea implicită (domeniu.ro/sitemap.xml) și motoarele de căutare nu o vor găsi dacă nu le spuneți sursa. Adresa este domeniu.ro/sitemap_index.xml. În WMT mergeți la Optimizare->Sitemaps și în dreapta sus este un buton de adăugare sitemap.

Optimizare H-uri sau subtitluri

Majoritatea temelor fac deja o treabă foarte bună aici. Aveți în vedere ca pe pagina principală titlul blogului să fie H1 și titlurile articolelor să fie H2. În paginile de articole, titlul articolului trebuie să fie H1, iar subtitlurile să fie H2. Din experiență vă spun că nu aveți nevoie de alte H-uri (de la H3 la H6). Pentru H2 este opțiune în editorul de text din WordPress. Titlurile și subtitlurile ajută utilizatorul să „scaneze” foarte repede articolul. Dacă sunt interesante, atunci articolul va fi citit în întregime.

Optimizare linkuri interne

Aici depinde foarte mult de tema pe care o are fiecare. Majoritatea temelor permit o customizare asupra anumitor informații despre articole. Este vorba despre adăugare dată, autor și categorii pentru fiecare articol. Toate acestea reprezintă linkuri către paginile voastre interne. Alte linkuri interne obtineți din structura blogului. Veți avea HomePage->Categorii/Pagini->Articole. Este o structură de tip piramidă și este cea mai bună.Linkuri interne din navigare min

Acelea sunt linkuri interne și ajută atât la navigare, cât și pentru motoarele de căutare. Prin linkurile interne, motoarele vor înțelege mult mai bine conținutul.

Un alt aspect foarte important este ca din articolele noi să adăugați linkuri către cele mai vechi. În felul acesta, redirecționați traficul către ele și veți ține cititorii mai mult pe site. De câte ori ați ajuns să citiți mult mai multe articole plecând de la unul singur? Pentru linkurile interne puteți folosi Yet Another Related Posts Plugin și la sfârșitul fiecărui articol veți avea linkuri către articole mai vechi.

Optimizare RSS pentru linkuri

De multe ori, articolele sunt preluate de programe automate sau chiar de directoare de Fluxuri RSS. Pentru a vă proteja de conținutul duplicat, puteți pune linkuri către articolul original. Oriunde va apărea articolul vostru, la sfârșitul lui va apărea și un link către sursa originală. Din păcate, aceste linkuri pot fi scoase, dar tot este de ajutor.

Îmbunătățirea vitezei de încărcare

Pentru asta nu trebuie să vă faceți foarte multe griji, dar aveți în vedere faptul că instalarea mai multor pluginuri poate mări timpul de încărcare a paginilor. Instalați doar pluginurile de care aveți nevoie și care sunt foarte utile.

Dacă v-a plăcut acest articol destinat începătorilor, vă aștept să citiți și următorul articol de SEO pentru WordPress, adresat celor mai avansați.

Urmărește-ne pe Google News Google News

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.