Xiaomi, cunoscutul producător chinez de telefoane, a publicat raportul financiar pentru primul trimestru din 2023, și cifrele arată promițător pentru companie. În perioada ianuarie – martie 2023, Xiaomi a avut 594,8 milioane de utilizatori activi lunar, iar până la publicarea anunțului, a reușit să ajungă la 600 de milioane.
Divizia de smartphone-uri a generat venituri de 35 de miliarde de CNY (aproximativ 5 miliarde de dolari), expediate fiind 30,4 milioane de dispozitive. Prețul mediu de vânzare a fost de 1.152 de CNY (163 de dolari), în creștere cu 2,7% față de trimestrul anterior. Xiaomi a ocupat locul trei în primul trimestru al anului cu o cotă de piață de 11,3%, dar liderii de piață, Apple și Samsung, au expediat de aproape două ori mai multe telefoane fiecare.
Pe piața din China, compania a avut un avans de 22,2% trimestru cu trimestru în ceea ce privește unitățile vândute, dar Vivo a reușit să o depășească, plasându-se pe locul patru; Apple a fost pe primul loc, iar Oppo pe locul doi.
Veniturile totale ale companiei au fost de 59,5 miliarde de CNY (8,43 miliarde de dolari), iar profitul net ajustat a fost de 3,2 miliarde de CNY (450 de milioane de dolari). Dar dacă includem cheltuielile legate de afacerea cu mașini electrice inteligente, numărul a fost de fapt de 1,1 miliarde de CNY (150 de milioane de dolari).
Xiaomi investește și în AIoT, numărul dispozitivelor conectate crescând la 618 milioane, iar 12,3 milioane de utilizatori au cel puțin 5 astfel de dispozitive. Veniturile provenite din aparatele mari de uz casnic inteligente, cum ar fi frigiderele, aerul condiționat și mașinile de spălat, au crescut cu 60% față de anul anterior. Au fost expediate 2,8 milioane de televizoare, situând Xiaomi printre primii cinci producători de televizoare inteligente.
De asemenea, Xiaomi intenționează să reducă emisiile de gaze cu efect de seră cu cel puțin 70% până în 2030 și cu 98% până în 2040, stabilind astfel o cale pentru realizarea emisiilor nete zero.