Brand Finance, cea mai importantă companie de consultanță în evaluarea mărcilor din lume, determină în fiecare an primele 5000 de mărci din lume în 29 de sectoare din 36 de țări. În raportul Brand Finance Electronics & Appliances 50 2022 publicat în martie, Huawei a anunțat că s-a clasat pe locul al treilea atât în cele mai valoroase, cât și în cele mai puternice categorii de mărci, menținându-și a treia poziție de anul trecut.
Huawei își menține poziția de unul dintre cele mai valoroase mărci de electronice din lume, ajungând la 71,2 miliarde de dolari în valoare de brand, cu o creștere de 29 la sută față de anul precedent. După schimbarea condițiilor de piață și întreruperile lanțului de aprovizionare cauzate de pandemia COVID-19, mărcile premium revin, obțin profituri puternice de la niveluri limitate de aprovizionare.
Cu scorul său Brand Strength Index (BSI) de 82 din 100 și AAA- Brand Rating, Huawei s-a clasat, de asemenea, pe primul loc în categoria celor mai puternice mărci de electronice și electrocasnice. Deși infrastructura și afacerile de consum ale Huawei au fost puternic afectate de sancțiunile unor guverne occidentale, experții Brand Finance spun despre Huawei că răspunsul acestei clasari este din cauza investiiei in mod masiv atât în companiile de tehnologie autohtone, cât și în activitățile de cercetare și dezvoltare. Compania a cunoscut, de asemenea, o creștere în activitatea sa de telecomunicații fără fir, datorită aplicațiilor puternice 5G din China, Europa, Orientul Mijlociu și Africa. În plus, marca își întărește și mai mult brandul cu bazele software, investind în sisteme de operare precum HarmonyOS și EulerOS pentru a oferi consumatorilor o experiență de brand mai completă.
Tot luni, Huawei și-a lansat Raportul anual 2021. A dezvăluit că și-a menținut operațiuni solide în ultimul an. Potrivit raportului, Huawei a avut venituri de 636,8 miliarde CNY în 2021 și un profit net de 113,7 miliarde CNY, în creștere cu 75,9% față de anul precedent. Cheltuielile companiei pentru cercetare și dezvoltare au ajuns la 142,7 miliarde CNY în 2021, ajungând la 22,4% din veniturile totale, ceea ce a dus cheltuielile totale pentru cercetare și dezvoltare la peste 845 miliarde CNY în ultimii 10 ani. Compania intenționează, de asemenea, să-și mărească continuu investițiile în cercetare și dezvoltare.
Afacerea de electronice de larg consum a dezvoltat în continuare ecosistemul global pentru o eră inteligentă, complet conectată, anticipând dorințele și nevoile consumatorilor și ca parte a strategiei Seamless AI Life a companiei pentru consumatorii din întreaga lume. Grupul Consumer Electronics a generat venituri de 243,4 miliarde CNY în 2021 și a continuat să înregistreze o creștere constantă a vânzărilor de articole vestimentare inteligente, ecrane inteligente, căști true wireless stereo (TWS) și Huawei Mobile Services (HMS). În special, segmentele smart wearable și smart display au crescut cu peste 30% în fiecare an. În total, HarmonyOS a fost utilizat pe peste 220 de milioane de dispozitive Huawei începând cu 2021, ceea ce îl face sistemul de operare pentru dispozitive mobile cu cea mai rapidă creștere din lume.