Conceptul Mercedes-Benz Vision EQXX, care a venit cu indicii vizuale de ceva vreme, a fost prezentat oficial astăzi. Oferind o autonomie de 1000 de kilometri cu o singură încărcare, Vision EQXX este considerat cel mai eficient vehicul al producătorului german de până acum.
Ce oferă Mercedes-Benz Vision EQXX cu caracteristicile sale?
Mercedes nu a pus o baterie uriașă în mașină pentru a atinge această valoare impresionantă a autonomiei. Pentru că cu mai multe celule de baterie, conform producătorului german, oricine poate mări autonomia. Dar o baterie mai mare înseamnă mai multă greutate. Deplasarea acestei greutăți pune și o sarcină suplimentară asupra bateriei, de asemenea afectează frânarea și manevrarea vehiculului.
Compania a atins această gamă cu consumul de energie declarat sub 10 kWh/100 km în locul mișcării menționate mai sus. Pentru aceasta, s-a concentrat pe tehnologiile inteligente, reducând greutatea vehiculului și îmbunătățind structura aerodinamică a acestuia.
Revenind la dotări, putem spune că există un pachet de baterii cu arhitectură electrică de 900 de volți în vehicul. Dezvoltat în colaborare cu High Performance Powertrains (HPP) și Mercedes-Benz Grand Prix, creierul din spatele vehiculelor Daimler F1, acumulatorul are o capacitate de aproximativ 100 kWh, aproape identică cu cea a EQS 450+, dar cu 50 la sută mai mică. și cu 30 la sută mai ușor decât acesta (495 kg).
Ușurința bateriei a menținut greutatea totală a lui Mercedes-Benz Vision EQXX la un nivel impresionant de scăzut de 1750 de kilograme. Roțile din magneziu, discurile de frână din aliaj de aluminiu, ușile din plastic armat cu carbon și sticlă și un acoperiș subțire cu 117 celule solare care contribuie cu 25 km la gamă sunt, de asemenea, caracteristici care contribuie la atingerea greutății de mai sus.
Alte trucuri pentru creșterea autonomiei includ anvelopele cu rezistență scăzută la rulare, un coeficient de rezistență la aer de 0,17 Cd contribuit de difuzorul din spate reglabil, răcirea bateriei care se activează atunci când este necesar și un sistem de conducere care trimite 95% din puterea disponibilă a bateriei către roti. Caracteristicile detaliate ale sistemului de propulsie nu sunt clare, dar știm că vorbim despre un motor electric de 204 CP care alimentează roțile din spate.
Așa cum era de așteptat de la Mercedes, interiorul conceptului Vision EQXX este, de asemenea, încărcat cu tehnologie. Ecranul tactil 8K de 47,5 inchi care se extinde pe consolă este primul detaliu care atrage atenția. Materialele durabile sunt folosite din abundență în zona de locuit a conceptului. Fotoliile din Dessertex, o tapițerie derivată din cactuși, și miceliu, o piele vegană din plută, sunt materiale proeminente în acest spațiu.
Nu este încă clar dacă vom vedea conceptul Mercedes-Benz Vision EQXX pe linia de producție. Totuși, când ne gândim că tehnologiile folosite în acest vehicul vor prinde viață în noile modele Mercedes-Benz, putem spune că ne așteaptă un viitor foarte interesant.