Conform Variety, în ultimul trimestru al anului 2021, reclamele de pe YouTube au generat venituri de 8,6 miliarde de dolari. Pentru a pune această cifră în context: este mai mult decât a generat Netflix (7,7 miliarde de dolari), care are totuși un model de afaceri axat pe abonamente și nu pe publicitate.
Per total, în 2021, YouTube a generat venituri de 28,8 miliarde, confirmându-se ca fiind unul dintre cele mai profitabile proiecte ale companiei Alphabet, care, per total, în ultimul trimestru din 2021 a depășit plafonul de 75,3 miliarde de dolari, generând 257 de miliarde de dolari pe tot parcursul anului. Cea mai mare parte a veniturilor continuă să provină din reclamele tradiționale, cele afișate pe motorul de căutare și pe site-urile terțelor părți.
Potrivit Sundar Pichai, creșterea platformei YouTube nu sa încheiat. Există încă multe domenii care merită explorate: „Podcasturile și învățarea sunt unele dintre nișele pe care intenționăm să le explorăm, oferind mai mult sprijin creatorilor de conținut”, a explicat el.
Pichai și-a exprimat, de asemenea, dorința de a crea o platformă de comerț electronic în cadrul YouTube. „Suntem încă la început, dar vrem să aducem cumpărăturile în conținutul YouTube Shorts”, a declarat CEO-ul Google.