China își modifică legea privind consumul de mass-media digitală în țară. Se pare că jocurile online care „induc dependența” se vor confrunta cu o interdicție în China, dacă nu vor lua măsuri pentru a aborda suprautilizarea până în iunie 2021.
Nu sunt doar jocuri, ci platformele de rețele sociale și site-urile de streaming live se confruntă, de asemenea, cu o potențială interdicție în China. Conform Engadget , dezvoltatorii trebuie să încorporeze măsuri în aplicațiile lor pentru a monitoriza consumul și a preveni utilizarea dependenței.
În trecut, jocuri precum Onoarea Regilor Tencent au implementat o caracteristică pentru a restricționa utilizatorii să se joace mult timp. Astfel de acțiuni au venit ca răspuns la presiunea crescândă asupra dezvoltatorilor de jocuri din partea guvernului.
Odată, Tencent a anunțat chiar planuri de a introduce contracte de joc pentru jocurile sale. În acest cadru contractual, jucătorii tineri vor semna contracte digitale în cazul în care li se cere să obțină note bune sau să finalizeze treburile casnice înainte de a putea juca mai mult.
Implicarea Chinei in jocurile online
În 2018, China și-a oficializat activitatea pentru moderarea conținutului jocurilor printr-un comitet de etică pentru jocurile online. De atunci, organul de conducere a interzis jocurile imediat sau le-a trimis înapoi pentru modificări.
În 2019, liderii industriei jocurilor din China și People’s Daily (un ziar de stat) și-au unit forțele pentru a lucra la un sistem de evaluare a jocurilor. Sistemul de evaluare a inclus patru ratinguri de vârstă: 6+, 12+, 16+, 18+. Acest sistem joacă același rol ca PEGI în Europa și ESRB în SUA.
În afară de jocuri, rețelele sociale și serviciile de streaming vor trebui să pună măsuri pentru a reduce utilizarea prelungită. În plus, utilizatorii vor putea cere furnizorilor de internet să răspundă cazurilor de intimidare cibernetică pe astfel de site-uri web. Furnizorii de internet vor avea chiar autoritatea de a elimina conținutul online.
Deoarece China este unul dintre cei mai mari consumatori de jocuri video din lume, este logic că guvernul vrea să lupte împotriva naturii dependente a jocurilor și a rețelelor sociale. Cu toate acestea, ar trebui să se asigure că reglementarea nu se transformă în cenzură sau interdicții.