Facebook, platforma de socializare cu peste 3 miliarde de utilizatori lunari, a făcut o schimbare surprinzătoare: și-a modificat logoul. Deși la prima vedere modificarea poate părea nesemnificativă, aceasta reflectă o evoluție în direcția brandului și identității companiei.
Logoul anterior și cel nou pot fi comparate ușor: în timp ce vechiul logo era familiar pentru majoritatea dintre noi, noul logo prezintă o nuanță de albastru puțin mai închisă și ajustări subtile la litera „f”. Conform declarațiilor Facebook, această schimbare reflectă „o exprimare mai încrezătoare a culorii albastre fundamentale a Facebook”. Cu alte cuvinte, logoul a devenit mai închis la culoare.
Dar de ce ar face Facebook o astfel de schimbare, având în vedere că are deja o recunoaștere globală a brandului? Răspunsul este simplu: evoluție și adaptare. Meta, compania-mamă a Facebook, subliniază că platforma are peste 2 miliarde de utilizatori activi zilnic. Orice schimbare vizuală va fi observată de un număr uriaș de oameni. În loc să schimbe complet designul, Meta a ales să facă ajustări subtile, menținând în același timp esența brandului.
Mai mult decât atât, schimbarea logoului nu este singura modificare adusă de Meta. Compania a implementat și alte ajustări la nivel de design, inclusiv în ceea ce privește paleta de culori și reacțiile animate. Meta descrie aceste schimbări ca fiind „prima etapă a unui sistem de identitate reînnoit” pentru platformă, sugerând că în viitorul apropiat vom vedea și alte modificări de design pe Facebook.